גנץ לנתניהו: "נכשלת שוב בהקמת ממשלה"

יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו שצפוי להחזיר מחרתיים את המנדט שקיבל להרכבת הממשלה. "קמפיין הבחירות נגמר. במקום לבזבז את הזמן על סרטונים, החזר את המנדט לנשיא ותן לנו להקים ממשלת אחדות ליברלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/10/19 19:36 כב בתשרי התשפ

גנץ לנתניהו: "נכשלת שוב בהקמת ממשלה"
הציבור לא יחליט | יו"ר כחול לבן בני גנץ, צילום: פלאש 90, גילי יערי

ראש הממשלה ויו"ר מפלגת הליכוד, ח"כ בנימין נתניהו צפוי להחזיר מחרתיים את המנדט שקיבל להרכבת הממשלה לנשיא המדינה. המנדט יעבור ליו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ שממהר לתקוף את נתניהו על כך שהאחרון התחיל כבר בקמפיין בחירות של סבב ג'. "קמפיין הבחירות נגמר ב-17.9. נכשלת שוב בהקמת ממשלה", אמר גנץ לנתניהו. "במקום לבזבז את הזמן על סרטונים, החזר את המנדט לנשיא ותן לנו להקים ממשלת אחדות ליברלית שתדאג לאזרחי ישראל. ממשלה שתנהג בתבונה, בממלכתיות ובאחריות".

ככל הנראה, האפשרות היחידה שיש לגנץ היא ממשלת מיעוט בשותפות עם מפלגת ישראל ביתנו ובראשה אביגדור ליברמן ותמיכה ערבית מבחוץ – אופציה שלא נראית ריאלית כלל. אולם, בכחול לבן עדיין מאמינים שיצליחו לשכנע גם את הליכוד להצטרף לממשלה בראשותם. 

בתוך כך, מספר 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד יצא גם כן נגד נתניהו. לפיד שיתף את הפוסט שהעלה נתניהו ובו סרטון שמציג את האפשרות כי גנץ יקים ממשלה עם הערבים לפני כמה שעות וכתב: "אני משתף פה את הפוסט רק כדי שיהיה ברור כמה שיקריים ומזויפים כל הדיבורים שלו על אחדות. ככה נראה עמוד של מישהו שהציבור לא מעניין אותו".