ישראל כ"ץ: "אתמודד על ראשות הליכוד והממשלה"

שר החוץ הצהיר כי לאחר עידן נתניהו יתמודד על הזכות להחליפו בתפקיד, ותקף את אביגדור ליברמן: "ביצע התנקשות פוליטית ברה״מ בנימין נתניהו ובליכוד... מתוך נקמנות אישית ורצון לרסק את הליכוד"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/10/19 20:49 טז בתשרי התשפ

ישראל כ"ץ: "אתמודד על ראשות הליכוד והממשלה"
היורש? כ"ץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פתח את מלחמת הירושה. שר החוץ, ישראל כ"ץ, הודיע הערב (ג') כי יתמודד על ראשות הליכוד, לאחר תום עידן נתניהו, וכן תקף בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. כ"ץ, שאירח אלפי פעילים במקום מגוריו בכפר אחים, נשא דברים תחת שלטים המעוטרים בתמונותיו ובלוגו 'מנהיג חזון ועשייה', ונראה כי הוא כבר ערוך להתמודדות. 

באירוע השתתפו יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, השרים אמיר אוחנה, אופיר אקוניס, יריב לוין,  גילה גמליאל, ח״כ דוד ביטן, ראשי ערים ומועצות וח"כים נוספים. שר החוץ התייחס בדבריו גם לפרשת נעמה יששכר ול'ברית האי-לוחמה' שהוא מקדם עם מדינות המפרץ הפרסי.

בנוגע להרכבת הממשלה ותוצאות הבחירות הפנה ליברמן אצבע מאשימה אל אביגדור ליברמן: "אנחנו נמצאים כעת בצומת דרכים פוליטית. לאחר שתי מערכות בחירות נוצר תיקו פוליטי מוחלט. לנו אין 61 לממשלת ימין, ולכחול לבן אין 61 לממשלה אלטרנטיבית - וכפי שהציע הנשיא: הפתרון היחידי הוא ממשלת אחדות, בלי פסילות אישיות ובלי חרמות.
האיש שאחראי יותר מכל לשיתוק המערכת הפוליטית בישראל הוא אביגדור ליברמן. כל הזמן שואלים "מה ליברמן רוצה?", אבל מבחינתי יותר חשוב לראות מה ליברמן עשה ועושה. ליברמן ביצע התנקשות פוליטית ברה״מ בנימין נתניהו ובליכוד, מיד בסיום מערכת הבחירות הקודמת, מתוך נקמנות אישית ורצון לרסק את הליכוד.
כן, זה אותו האיש שלא הפסיק להתדפק על דלתות הליכוד בשנים האחרונות, בניסיון להצטרף לשורותיו, ובסוף נהג כמו האם המזוייפת במשפט שלמה: "אם לי לא יהיה הליכוד, אז שלא יהיה לאף אחד".
ברגע האחרון נחשפה המזימה שרקם עם שותפים מגוש השמאל, להעביר את המנדט להרכבת הממשלה מנתניהו לגנץ - בניגוד מוחלט למה שהתחייב לציבור הבוחרים, ובכך אילץ את הליכוד ללכת לבחירות חוזרות בתנאים קשים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמןצילום: פלאש 90, תומר נויברג

"גם כעת הוא דורש הקמת ממשלת אחדות בלי שותפי הליכוד, וכאשר כחול לבן פוסלת את נתניהו כראש ממשלה, ובכך בעצם אומר ממשלה בלי נתניהו. כעת נותר לראות האם יחצה קו נוסף ויתמוך בהקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן בתמיכת איימן עודה והרשימה המשותפת, באמצעות הימנעות מהצבעה בכנסת.

"אמרתי בעבר ואני חוזר ואומר, בשמי ובשם כל הקהל העצום הזה שנמצא כאן הערב: אין בכנסת הזאת ממשלה בלי הליכוד ואין ליכוד בלי נתניהו. רק נתניהו, שנבחר לעמוד בראש הליכוד ועמד בראש הליכוד בבחירות, הוא מועמדנו לראשות הממשלה, ואם תכפו עלינו בחירות חדשות - כך יהיה גם בהמשך-
ומי שרוצה להתמודד מוזמן להתמודד!

"כפי שאמרתי גם בעבר- בעתיד, כאשר נתניהו יסיים את תפקידו, בכוונתי להתמודד על ראשות הליכוד וראשות הממשלה! ואני משוכנע שבעזרתכם ובזכות חזוני ומעשי - אני גם אנצח".