יאללה סולחה: הפיוס בין יועז הנדל והרב פרץ

חבר הכנסת מכחול לבן התנצל על המתקפות של מפלגתו נגד הרב רפי פרץ במערכת הבחירות: "ויכוח אמיתי לא יכול להפוך לדה-לגיטימציה". הרב פרץ: "סולח בלב שלם, מאמין שביחד נצליח לייצר ממשלת אחדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/19 12:12 ט בתשרי התשפ

יאללה סולחה: הפיוס בין יועז הנדל והרב פרץ
יועז הנדל והרב פרץ, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

יום הכיפורים בפתח, והפוליטיקאים מבקשים סליחה. ח"כ יועז הנדל (כחול לבן), כתב הבוקר (ג') בעמוד הפייסבוק שלו, לאחר שצירף את תפילת 'הנני העני ממעש', שנאמרת על ידי שליח הציבור בתפילת מוסף בימים הנוראים, כי הוא מבקש להתנצל אם פגע באדם כלשהו באופן אישי, והזכיר במיוחד את המתקפות נגד הרב רפי פרץ במהלך מערכת הבחירות האחרונה.

"מבקש סליחה ומחילה אם פגעתי באדם באופן אישי, העלבתי או עיוותתי דבריו של מישהו", כתב הנדל. "כל מילותי נועדו לתקן את המדינה הזאת ולשפר את חיינו על פי השקפת עולמי. אין בהן מאבק אישי אלא אידאולגיה ואמונה בצדקת הדרך הציונית. דאגה לארץ ישראל, מדינת ישראל ועם ישראל.

"רואה לנכון לציין את המתקפה - כולל של כחול לבן - על הרב רפי פרץ במהלך קמפיין הבחירות, ויכוח אמיתי ועמוק על דת ומדינה לא יכול להפוך לדה לגיטמציה של אדם ראוי שתרם מחייו למען המדינה.
זו היתה טעות וגם אם הצגתי בקול, פומבית בתקשורת עמדה אחרת, יש לי אחריות על כך".

בתגובה לדברים כתב שר החינוך, הרב רפי פרץ (ימינה), כי הוא מוחל בלב שלם, והביע תקווה להקמת ממשלת אחדות: "יועז אחי, תודה על הדברים, סולח בלב שלם, מאמין שביחד נצליח לייצר ממשלת אחדות רחבה, כי זה מה שעם ישראל בחר וצריך בימים אלו. שנה טובה וגמר חתימה טובה".