מוטי יוגב לכיפה: "מעדיף שלא יהיה פיצול"

חבר הכנסת מהבית היהודי מדגיש כי אין קרע בינו לבין הרב רפי פרץ, מסביר מדוע הוא מעדיף לוותר על הפיצול במפלגה, ומבקש סליחה מנפתלי בנט

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 06/10/19 19:04 ז בתשרי התשפ

מוטי יוגב לכיפה: "מעדיף שלא יהיה פיצול"
ח"כ מוטי יוגב, צילום: Gili Yaari/Flash90

תוצאות הבחירות הלא מספקות עבור מפלגת ימינה, הביאו להטחת האשמות בתוך המפלגה, אם באופן גלוי ואם באופן סמוי. במקביל, מיד לאחר פרסום המדגמים בליל הבחירות, הודיעו במפלגה על פיצול בין הבית היהודי-האיחוד הלאומי לבין הימין החדש. הפיצול אמור היה להיות מאושר היום בוועדה המסדרת, אך נדחה, ככל הנראה, להמשך השבוע.

בראיון לחדשות כיפה מסביר ח"כ מוטי יוגב כי הוא מתנגד לפיצול, מבהיר כי אין לו סכסוך עם יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ, מתייצב מאחוריו בנושא עמידתו בראשות המפלגה, וגם מבקש סליחה, ערב יום הכיפורים.

אז יש פיצול או אין פיצול?

"הפיצול נדחה מסיבות טכניות היום. לגופו של עניין, למרות שמסיבות של אי הסכמות, שנקרא להן אידאולוגיות או אחרות, של מי שרואים עצמם כנציגי הציונות הדתית, נחתם בלוק טכני שאמר שאחרי דקה מתפצלים, והיתה אמירה משמעותית שיהיה בלוק טכני, תוצאות הבחירות הבהירו לכל אחד מן החלקים של הציונות הדתית - כמו שתוצאות הבחירות הכלליות הבהירו שאף צד אינו יכול להקים ממשלה בלי הצד השני - שכמעט אף גוון בציונות הדתית לא ברור אם יעמוד במבחן האלקטורלי.

"הדבר שאני הכי כואב אותו הוא ההתפצלות לתתי מפלגות, פיצולה של הציונות הדתית, ולמעשה קריעת הדגל של הציונות הדתית, וחוסר ההכלה של אלה את אלה, תוך מיתוגים של חרד"לים ולייטים. ועל כן לאור התוצאות, שהן פחות ממה שקיווינו, הצעתי שנדון בנושא של הפיצול, ונחשוב עליו שוב.
אין לי איזה מתכון מדויק של איך לקיים איחוד ולא פיצול, אבל הצעתי שנדון ואני מקווה שעוד יתקיים דיון כזה, אינני יודע אם הוא ידחה את הפיצול - להערכתי לא, אבל אני חושב שהיה מקום לקיים הערכת מצב מחודשת לאחר הבחירות, לאור התוצאות. כדי שלא ייווצר קרע בציונות הדתית, גם באידאולוגיה וגם בפרקטיקה".

אז מדוע לא התקיים דיון כזה? אתה היחיד שרצית אותו?

"ייתכן שיש עוד כמוני אבל לצערי הוא עוד לא התקיים, לא במסגרת הבית היהודי ולא במסגרות הגדולות יותר".

החליטו להקפיא את הרשימה. חברי הבית היהודי

אין קרע. יוגב עם הרב פרץ וחברי הבית היהודיצילום: ללא

יוגב מדגיש כי אין סכסוך בינו לבין הרב רפי פרץ: "אני רוצה להדגיש: אין שום סכסוך ואין שום עכירות בין הרב רפי לביני".

הרב רפי אמר שהוא תומך באיחוד כולל של מפלגות הציונות הדתית. אתה מסכים איתו?

"ודאי שדבר כזה צריך להיעשות במקביל לתהליך עומק רחב יותר, של מחשבה כוללת על הייצוג הפוליטי של הציונות הדתית. משום שבפועל רק כמחצית מאנשי הציונות הדתית הצביעו למפלגה הציונית-דתית. אנחנו צריכים לעשות בעניין הזה הערכת מצב רחבה, פתוחה, והפקת לקחים וחשיבה קדימה. ואת הדבר הזה יחד עם הרב רפי אני מתכוון להוביל".

במידה ותקום מפלגה גדולה אתה רואה את עצמך מתמודד לראשותה?

"יש לנו יו"ר מפלגה והוא הרב רפי פרץ, שלא כמו במפלגות אחרות בחרנו בו, ואין לי שום מחשבה ספציפית אחרת. הרב רפי פרץ עומד בראש הבית היהודי, ואני מקווה שבראש המחנה הציוני דתי - כך השתדלתי גם שיקרה לפני הבחירות - אבל אין ספק שהוא צריך לעמוד בראשנו כאישיות ציונית דתית מובהקת. כך השתדלתי שיקרה וכך אני רוצה שיקרה".

לקראת יום כיפור יש משהו שתרצה להוסיף?

"בתוך מערכות בחירות ובתוך העולם הפוליטי לפעמים מתערבבים השיקולים הכלליים עם אמירות אישיות. ואם נגעתי באמירה לגופו של אדם ולא לגופו של עניין אני בהחלט מבקש סליחה מאותם אנשים. ייחסו לי אמירות כאלה, אם לגבי נפתלי בנט ואם לגבי אנשים מסוימים בסביבת הרב רפי. אני חושב שאנחנו צריכים לעסוק בדברים לגופו של עניין. ובכל מקום שדיברתי לגופו של איש ולא לגופה של סוגייה, אכן יש מקום לבקש סליחה מאותם אנשים.

"בימים הללו שני דברים מטרידים את מנוחתי: האחד, עם ישראל ומדינת ישראל, שמול האתגרים החברתיים והביטחוניים זקוק - וכך זעק הציבור - לממשלת אחדות לאומית, ללא פסילות. ובתוך הציונות הדתית, חיפוש כל דרך לאחד כל כוח אפשרי, ולעתיד היותר רחוק, חשיבה אסטרטגית איך מחזקים את הכוח הציוני דתי ומביאים לייצוג פוליטי גדול וחזק. 

"אני מקווה שנצליח בשנת תש"פ לשנות מהשיח של שנת בחירות ולדבר לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן