הרב פרץ על הפיצול בימינה: "אם זה לא קרה היום זה יקרה מחר"

שר החינוך מסביר לחדשות כיפה כי הפיצול לשתי סיעות הוא רק עניין של זמן, טוען כי הוא בעד החיבור בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי ולא ממהר להגיד כי יחבור שוב לימין החדש

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 06/10/19 15:59 ז בתשרי התשפ

הרב פרץ על הפיצול בימינה: "אם זה לא קרה היום זה יקרה מחר"
שר החינוך החדש, הרב רפי פרץ, צילום: כיפה

שר החינוך הרב רפי פרץ לא מתרגש מהשמועות על התככנים בין חברי ימינה ובתוך סיעתו-הבית היהודי, רוצה לחבר את כל קצוות הציונות הדתית, אך האם הוא יעמוד בראש המפלגה הזו? 

האם ימינה מתפצלת בוודאות או שיש סיכוי שתישארו מפלגה אחת? 

"אנחנו התחייבנו, גם בינינו וגם כלפי הבוחרים שלנו, שאנחנו הולכים לבלוק טכני. שלושתנו, השר סמוטריץ', נפתלי בנט ואני, חתומים על ההסכם הזה. הדחייה היום היא רק עניין טכני. הפיצול ייצא לפועל - אם זה לא קרה היום זה יקרה מחר. זה לא אומר שהסתיימה דרכנו המשותפת. יש לנו מפגשים גם על המשא ומתן הקואליציוני, אנחנו חושבים על דברים ביחד". 

אם נלך לבחירות שלישיות תתחברו שוב לבלוק הטכני? 

"יש לי כמובן הערכה גדולה לנפתלי ולאיילת שקד על דברים טובים שהם עשו. אני מקווה שלא נגיע לעוד בחירות, אבל אם כן נגיע, נצטרך לשקול כל דבר לגופו של עניין ונפתור את כל הסוגיות". 

איך מערכת היחסים בינך לבין מוטי יוגב

"אני אוהב את מוטי ומכיר אותו הרבה שנים, אני משתף אותו ומתייעץ איתו. מטבע הדברים יש דברים שאנחנו לא תמיד מסכימים עליהם. יש דברים שעוד מצריכים בירור ואנחנו נברר אותם". 

השר סמוטריץ' מצהיר כי הוא רוצה לאחד בין הבית היהודי לבית היהודי. מה דעתך? 

"אני בעד. אנחנו עסוקים עכשיו בסיכום מערכת הבחירות הקודמת, ואנחנו לא נמצאים עדיין במקום שאפשר לשבת ביחד ולחשוב על הדברים. זה אירוע חשוב לציונות הדתית ולעם ישראל. חשוב לי לחבר את הציונות הדתית חזרה הביתה, לבנות מועצה גדולה שיהיו בה חברים מכל הקשת של המגזר". 

גם את הציונות הדתית שהולכת אחרי בנט? 

"צריך לראות מה בנט חושב על זה. לציונות הדתית יש בית וזה בית שצריך להיות מסוגל לתת מקום לכולם, וכך אני רוצה שיהיה. אני מאמין בבית הזה מאוד". 

אתה תעמוד בראש הבית הזה? 

"כל עוד יבחרו בי אז כך זה יהיה. לא באתי ליום או יומיים ולא באתי לאפיזודה. באתי לסייע לבנות את הציונות הדתית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן