עודה: "סמוטריץ משיחי סהרורי"

בראיון ל'פגוש את העיתונות' כינה עודה את השר בצלאל סמוטריץ' "משיחי סהרורי", והוסיף: "צריך לעשות הכל כדי למנוע מהם להמשיך בתפקידיהם. מבחינתנו, כל דבר נגד ממשלת הימין ונגד נתניהו - אנחנו נעשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/19 20:07 ו בתשרי התשפ

עודה: "סמוטריץ משיחי סהרורי"
איימן עודה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

בראיון ל"פגוש את העיתונות" התייחס ח"כ איימן עודה להפגנות נגד האלימות במגזר הערבי, ולהרכבת הממשלה. כשנשאל אם יתמוך בממשלה של בני גנץ, אמר עודה ש"אם יהיה לו את האומץ שהיה לרבין בשנות ה-90, נלך בדרך זו", אך לדעתו גנץ לא בשל, "לא מבחינה פוליטית ולא מבחינה רעיונית", כך עודה.

בהתייחסו למפלגות הימין כינה את עודה את  ח"כ בצלאל סמוטריץ' "משיחי סהרורי",וכי "צריך לעשות הכל כדי למנוע מהם להמשיך בתפקידיהם". עודה אמר כי הם רק רוצים להחליף את הממשלה הזו "וכל דבר נגד ממשלת הימין ונגד נתניהו - אנחנו נעשה". לדעתו של עודה, במידה ויערך סבב בחירות נוסף אחוז ההצבעה במגזר הערבי יעלה ל-70%, ורשימתו תקבל 15 מנדטים. 

 

עודה התייחס למקרי האלימות במגזר הערבי, והפגנות בעקבותן. עודה אמר כי יש צורך בהחלטה ממשלתית למגר ארבעה דברים עיקריים במגזר הערבי: כנופיות הפשע, הנשק הבלתי מורשה, גביית דמי החסות והשוק האפור. "צריך לכסח אותם. אין שום דבר טוב בנשק הזה", אמר עודה.

כזכור, ביום חמישי, חברי הכנסת מהרשימה המשותפת בחרו לא להגיע להשבעת הכנסת כמחאה על גל אלימות המתרחב במגזר הערבי. עודה: "אנחנו צריכים להיות עם הציבור שלנו במצב קשה זה. מקומנו הטבעי זה ברחובות, עם הצעירים שמפגינים".

על טענותיו של השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, שאמר כי חברי הכנסת הערבים סיכלו התערבות משטרתית במגזר הערבי,אמר עודה: "זה שקר גס. המשטרה לא עושה כלום כי היא משטרה גזענית".