פרץ לגנץ: נציג כבר עכשיו קווי יסוד משותפים לממשלה חדשה- עוד לפני קבלת המנדט

פרץ לא מחכה לנתניהו. בפתח ישיבת 'העבודה- גשר', לפני שעה קלה, קרא יו"ר הסיעה, עמיר פרץ, למפלגת 'כחול לבן' ולבני גנץ לחבור אליהם על מנת לבסס כבר עכשיו קווי יסוד לממשלה בראשות גנץ - עוד לפני העברת המנדט ל'כחול לבן'

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/19 15:15 ד בתשרי התשפ

פרץ לגנץ: נציג כבר עכשיו קווי יסוד משותפים לממשלה חדשה- עוד לפני קבלת המנדט
ישיבת סיעת "העבודה - גשר", צילום: דוברות "העבודה - גשר"

לפני שעה קלה נערכה ישיבת סיעת "העבודה- גשר". יו"ר העבודה-גשר, ח"כ עמיר פרץ, ניצל את הבמה וקרא ישירות ל'כחול לבן' ולעומד בראשה  בני גנץ,  להניע מהלך עצמאי לממשלת אחדות.

בפתח ישיבת הסיעה בכנסת אמר פרץ: " אני רוצה להעביר מסר חשוב לחבריי בכחול לבן.
בואו נראה רצינות, בואו נראה שאנחנו מסוגלים להוביל את ממשלת ישראל. לכן אני פונה לבני גנץ-
אל תמתין עוד למנדט של נתניהו. בואו נציג כבר עכשיו קווי יסוד משותפים לממשלה חדשה. נהייה הראשונים לחתום על הסכם קואליציוני ראשון של ממשלה חדשה בישראל."

לפי הצעתו של פרץ, בשלב השני, יכוננו כחול לבן עם העבודה - גשר "ממשלת צללים של יוזמה ושינוי אל מול ממשלת הקיפאון והכישלון של נתניהו." נעמיד יוזמה מדינית חדשה על סדר היום הלאומי של ישראל", ופירט: 
"נעמיד משוואה חדשה מול החמאס בעזה. במקום תכנית הפרוטקשן המבישה והחלשה של נתניהו. נכריז ביחד על אימוץ מלא של כיפת ברזל חברתית לישראל. נעלה את שכר המינימום ונגיש הצעת חוק משותפת של העבודה גשר וכחול לבן לחינוך חינם כבר מגיל 0, לקביעת קצבת מינימום לגמלאים ונכים בגובה 6000 ₪, לדמי אבטלה לעצמאיים ובעלי עסקים קטנים, נחזק את ההתיישבות העובדת – מושבים וקיבוצים, ונדאג לזוגות הצעירים באמצעות ליסינג לדירה."

בהמשך דבריו, תקף פרץ את ראש הממשלה:
"ישראל מדשדשת  בגלל נתניהו. תהליכים רבים בכל המערכת נמצאים בהקפאה בגלל נתניהו.
מנהיג פוליטי עם אחריות לאומית לא היה מגיע היום למשכן הכנסת עם כתבי חשדות כל כך חמורים וכישלון פוליטי מהדהד של חוסר יכולת להקים ממשלה במשך כמעט 8 חודשים. 
אין דבר יותר מזויף בכנסת מהדיבורים של גיבורי ההסתה והשיסוי בעד אחדות.
לא אחדות ישראל מעניינת אותם אלא האחדות סביב נתניהו.
מי שהסיתו נגד המשטרה, הפרקליטות בתי המשפט, המיעוטים בישראל והפכו מחצית מהעם ללא לגיטימיים מדברים על אחדות מאולצת ומזויפת.
בעוד חודש נציין את יום השנה לרצח רבין. לא נשכח ולא נסלח. את מסע ההסתה שלך נגד רבין, והמסע החדש של בנך נגד זכרו ומורשתו.
אמרנו בבחירות, ואני אומר עכשיו, ואומר גם בהמשך – אנחנו לא נשב בממשלה של ביבי נתניהו. אנחנו לא ניתן למדיניות ההפקרה החברתית להמשיך.אנחנו לא ניתן למדיניות ההסתה להמשיך."

ח"כ אורלי לוי אבקסיס:
"החיבור בין עבודה גשר בא לקבוע מדיניות חדשה, בה לקבוע סדר יום שנוגע לכל האזרחים, לא משנה באיזה צד הם במפה. מעמד הביניים שהלך ונשכח, וזוגיות צעירים ששוקלים אם להביא ילד לעולם רק בגלל שיקול כלכלי.
לצערי במערכת הבחירות הזו היה כן או לא ביבי ולא התעסקו בנושאים המהותיים. גם היום, אנחנו לא נשב עם ביבי. כל הספינים שהיו במהלך הבחירות לא עזרו. אנחנו באים לדרוש מדיניות של קווי יסוד חברתיות. גם בממשלה של גנץ. 
כבר היום אנחנו הולכים להגיש סדרה של חוקים חברתיים. אנחנו ננהל מאבקים על הנושאים באלו. אנחנו לא טירונים ואנחנו לא בכיס של אף אחד. הנושאים החברתיים יהיו הבסיס, או אי הבסיס להצטרפותנו לממשלה. באנו לשנות מדיניות ולא רק חילופי תפקידים.מאחלת בהצלחה גדולה לכל המחוקקים החדשים, וגם לבני גנץ בהרכבת הממשלה."