נתניהו תוקף: "הסיבה היחידה שאין ממשלה - יאיר לפיד"

ראש הממשלה מאשים את מס' 2 בכחול לבן במניעת הקמת ממשלת האחדות, וטוען כי הוא "מחזיק את גנץ כבן ערובה". נתניהו חזר על הטיעון כי לפיד רוצה לקיים את הרוטציה בינו לבין גנץ, ומונע את הקמת ממשלת האחדות בשל כך

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/19 17:40 ג בתשרי התשפ

נתניהו תוקף: "הסיבה היחידה שאין ממשלה - יאיר לפיד"
לפיד ונתניהו, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

נתניהו נגד לפיד. ראש הממשלה כתב בחשבונות הרשתות החברתיות שלו כי האשם בכך שאין ממשלת אחדות הוא ח"כ יאיר לפיד, מס' 2 במפלגת כחול לבן. לדברי נתניהו: "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות זה יאיר לפיד. לפיד מחזיק את בני גנץ כבן ערובה ומסיבות לא ברורות גנץ נכנע לו".

עוד טוען נתניהו, כי לפיד מעוניין להיות ראש ממשלה, ולכן עושה הכל במטרה להגיע לבחירות בפעם השלישית: "לא מתקבל על הדעת שלפיד גורר מדינה שלמה לבחירות רק כי הוא לא מוכן לזנוח את החלום שלו להיות ראש ממשלה ולוותר על הרוטציה שלו עם גנץ". כתב ראש הממשלה.

הטענה כי לפיד הוא הגורם המתנגד לאחדות בכחול לבן נשמע שוב ושוב מהליכוד מאז תחילת המו"מ בין שתי המפלגות. מוקדם יותר היום טען השר יובל שטייניץ בגל"צ כי "זו שאלה של מנהיגות. האם בני גנץ מנהיג את כחול לבן ויתגבר על ההתנגדות של יאיר לפיד", בשאלת הקמת ממשלת האחדות.

לפיד: מי שמחזיק את המדינה בת ערובה הוא נתניהו

בתגובה לדברים מסר ח"כ לפיד: "אכן בן אדם אחד מחזיק את המדינה בת ערובה. אכן בן אדם אחד מונע ממשלת אחדות. אכן אדם אחד עושה הכל כדי להוביל לבחירות: בנימין נתניהו".