דיווח: הסכמות בין הליכוד וכחול לבן על חלוקת תפקידים בוועדות

ממשלה לא נראית באופק, אבל בליכוד ובכחול לבן הגיעו להסכמות על חלוקת התפקידים בוועדות הזמניות בכנסת: ועדת חוץ וביטחון תופקד בידי כחול לבן, ועדת הכנסת בידי הליכוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/19 17:20 ג בתשרי התשפ

דיווח: הסכמות בין הליכוד וכחול לבן על חלוקת תפקידים בוועדות
ועדה בכנסת. ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

הסכמות בין כחול לבן לליכוד. לא לקראת הרכבת קואליציה או הקמת ממשלה, וכאלו גם לא נראות באופק, אלא על חלוקת הוועדות הזמניות בכנסת. עם השבעת הכנסת מחר (ה'), יוקמו גם הוועדות הזמניות החייבות לפעול עד הרכבת הממשלה - ועדת החוץ והביטחון והוועדה המסדרת, המקבילה לוועדת הכנסת הקבועה, וכן ועדת הכספים.

על פי דיווח בחדשות 12, שתי המפלגות הגדולות הגיעו להסכמות על חלוקת התפקידים בוועדות. כחול לבן תקבל את ראשות ועדת החוץ והביטחון, והליכוד תקבל את ראשות הוועדה המסדרת, בראשה ימשיך לעמוד ח"כ מיקי זהר. 

עוד דווח כי בראשות ועדת הכספים יוסיף לעמוד ח"כ משה גפני (יהדות התורה), וכי הרכב הוועדות יחולק חצי-חצי בין הגושים, כאשר הח"כים של ישראל ביתנו יהווו לשון מאזניים.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו), תקף בחשבון הטוויטר שלו את מפלגת כחול לבן והאשים אותה בכניעה לחרדים: "מסתבר שכחול לבן הצטרפו לדיל הישן והלא קדוש בין גפני לרשימה המשותפת. כדי לקבל את ראשות ועדת חוץ וביטחון, כחול-לבן הסכימו לוותר ולהשאיר את היד של גפני על השיבר של ועדת הכספים, והכל תוך גיבוי שגפני מקבל מהרשימה המשותפת שהתחייבה לו שתתנגד להחלפתו. ממש ציר גפני-טיבי-כחול לבן. ‏אין חדש תחת השמש".

מוקדם יותר פורסם בחדשות 13 כי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ניסה להדיח את גפני מראשות ועדת הכספים, אבל ברשימה המשותפת התנגדו, והניסיון כשל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן