"המשא ומתן לאחדות - הצגה של ביבי"

נתניהו וגנץ נועדים בבית הנשיא, אך נראה כי המשא ומתן בין הצדדים לא מתקדם ולא צפוי להתקדם. בהמשך הערב צפוי הנשיא ריבלין להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/19 18:57 כה באלול התשעט

"המשא ומתן לאחדות - הצגה של ביבי"
פגישת גנץ ונתניהו אצל הנשיא ריבלין, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין מארח כעת (ד') בלשכתו שבבית הנשיא את ראש הממשלה נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ, במטרה לנסות ולהגיע להסכמות על ממשלת אחדות. עם זאת, בכיר בכחול לבן אמר הערב ל-ynet כי המשא ומתן לאחדות למעשה לא מתנהל, והאשים את הליכוד. לדברי אותו בכיר, "המשא ומתן הזה כולו העמדת פנים של ביבי", אמר הבכיר. "ברגע שהבין שאנחנו לא ניתן לו להיות ראש ממשלה ראשון, הוא כבר בבחירות הבאות. סתם מנסה להעביר את האשמה אלינו". 

עוד דווח כי צוות המו"מ של כחול לבן כלל לא הגיע לפגישה שנועדה להיערך הערב עם צוות המו"מ של הליכוד, גם היא בבית הנשיא, וכי הצוות שהגיע מטעם הליכוד, השרים לוין ואלקין, יושב וממתין. בכחול לבן טענו בתגובה שרק גנץ הוזמן לפגישה, אך בבית הנשיא מאשרים כי שני צוותי המו"מ הוזמנו לפגישה הערב.

בית הנשיא הודיע מוקדם יותר כי הערב יוענק המנדט להרכבת הממשלה, ונראה כי בשעה 20:00 יעניק ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו. בבית הנשיא חוששים כי נתניהו צפוי בתוך ימים ספורים, ייתכן שכבר לאחר ראש השנה, להודיע לריבלין כי נכשל במלאכה ולהשיב לו את המנדט, במטרה להגיע לבחירות נוספות בהקדם, עוד טרם הגשת כתב האישום נגדו.

בתוך כך, בחדשות 13 דווח כי מס' 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הטיל וטו מוחלט על ישיבה בממשלה בראשות נתניהו, מה שהופך כל משא ומתן ללא רלוונטי, בהנחה ויאיר לפיד הוא חלק מאותה ממשלת אחדות. בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי "האשם היחיד בכך שהמגעים לאחדות תקועים הוא יאיר לפיד, שמוכן לגרור את המדינה לבחירות נוספות רק כדי לא לראות את בני גנץ ראש ממשלה".

בתגובה לדברים כתב לפיד בטוויטר: "בני גנץ יהיה ראש ממשלה וביבי ילך לטפל בתיקיו הפליליים. הניסיונות השקופים של הליכוד לסכסך לא מרשימים אף אחד אצלנו"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן