יו"ר הבית היהודי הרב פרץ: "ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה"

בטקס הרמת כוסית לעובדי משרד החינוך התייחס שר החינוך ויו"ר הבית היהודי להתרחשויות הפוליטיות על רקע המו"מ הקואלציוני להרכבת ההמשלה. "החברה הישראלית פצועה ושסועה. ערבות הדדית היא התרופה."

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/09/19 11:58 כה באלול התשעט

יו"ר הבית היהודי הרב פרץ: "ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה"
שר החינוך הרב פרץ בהרמת כוסית, הבוקר, צילום: דוברות משרד החינוך

הבוקר התקיים טקס הרמת כוסית לעובדי משרד החינוך.  שר החינוך ויו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ, נשא דברים על רקע ההתרחשויות הפוליטיות והנסיונות להרכבת ההמשלה : "אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולבני גנץ - ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה. כולנו רוצים בטובתה של מדינת ישראל ואני מאמין שאפשר לשתף פעולה, שני המחנות יחד,  למען עתיד טוב יותר עבור מדינת ישראל, עם ישראל והחינוך בישראל." 

עוד אמר שר החינוך, הרב פרץ: "אנחנו אחרי 2 מערכות בחירות כלליות שקרעו וקורעות את החברה הישראלית מבפנים. כואב לי באופן אישי שהשיח במערכת הפוליטית והתקשורתית בישראל הוא שיח של קיטוב. הרי אחים ואחיות אנחנו. למחרת הבחירות צריך לחזור לחיות יחד. כל המגזרים. כל השבטים. יש אלנוקה, ושמה מדינת ישראל, ואנו סוחבים אותה יחד. לכן גם בחרתי את "ערבות הדדית" כנושא השנתי במערכת החינוך - סולידריות בין השבטים ובין המחנות היא הדבר שהכי נצטרך היום במדינת ישראל. ערבות הדדית היא התרופה." 

פרץ הוסיף: "בעוד כמה ימים נעמוד בתפילת ראש השנה, ונאמר את הפסוק מהתפילה המפורסמת "ונתנה תוקף": "וכל באי עולם יעברון לפניך כבני מרון".אנו לא עומדים בתפילה כאנשים פרטיים אלא אנו עומדים כולנו יחד. כאומה וכאנושות. כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו. זהו המסר גם לנו. אנו עומדים יחד, כל אחד ודעתו ותפיסת עולמו, עם החסרונות והיתרונות שלו, אל מול האתגרים ומבקשים טוב."