ישראל ביתנו: "לא נשנה את עמדתנו בגלל הצעה לרוטציה"

ח"כ יבגני סובה אומר ברדיו ירושלים כי מפלגתו לא תיכנס לממשלה שאיננה ממשלת אחדות: "לפי ההבנה בליכוד, ליברמן יכול מחר להיכנס ולהיות בממשלה של הליכוד. זה לא יקרה. זה לא יהיה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 24/09/19 10:11 כד באלול התשעט

ישראל ביתנו: "לא נשנה את עמדתנו בגלל הצעה לרוטציה"
אביגדור ליברמן, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המגעים לאחדות החלו אמש באופן רשמי, לאחר פגישתם של ראש הממשלה ויו"ר כחול לבן בני גנץ אצל הנשיא ריבלין, ונמשכים הבוקר (ג') עם פגישתם של ראשי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, וכך או כך ברור שבאחד הצדדים ייאלצו לסגת מחלק מהבטחות הבחירות שלהם, אחרת לא תוכל לקום ממשלה.

במפלגה שהביאה את המדינה למצב הזה, ישראל ביתנו, לא משדרים כרגע כוונה לקיים איזושהי פשרה על משהו. ח"כ יבגני סובה אומר הבוקר למאיה חסון קראוס ברדיו ירושלים, כי אף הצעה לא תגרום לליברמן לשנות את דעתו בנוגע לכניסה לממשלה עם הליכוד, שאינה ממשלת אחדות: "לבוא ולצפות שאנחנו נשנה את עמדתנו בגלל שלליברמן הוצע לכהן אפילו ברוטציה או בתפקיד ממלא מקום ראש הממשלה. אם אני אקח את כל מה שמפרסמים בליכוד בקבוצות סגורות, אז שם לפי ההבנה, ליברמן יכול מחר להיכנס ולהיות בממשלה של הליכוד. זה לא יקרה. זה לא יהיה", אמר סובה.

הבוקר, כאמור, צפויים להיפגש ראשי צוותי המשא ומתן של הליכוד - השר יריב לוין, ושל כחול לבן - עו"ד יורם טורבוביץ', במטרה לפתוח את המו"מ להקמת ממשלת אחדות. לאחר פגישתם אמש של ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ הוציאו השניים הודעות שנועדו להרגיע את מפלגות הלוויין שלהם - החרדים וימינה מצד אחד והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי מצד שני. נתניהו הבהיר כי הוא מחוייב לגוש הימין בכל מו"מ שינהל, וגנץ הבהיר כי כחול לבן לא תיסוג מהתחייבויותיה בבחירות. 

בהתחשב בכך שנתניהו מצהיר כי לא יקים ממשלה ללא גוש הימין - המפלגות החרדיות וגוש הימין, והתחייבויותיו של גנץ במהלך הקמפיין כי לא יישב בממשלה עם 'הקיצונים', פרץ וסמוטריץ' וכי כחול לבן לא תשב עם נתניהו, וכן ההבטחות להקמת 'ממשלת אחדות חילונית', נראה כי המשא ומתן לא צפוי להתקדם יותר מדי, או שאחד הצדדים ייאלץ לסגת באופן משמעותי מהבטחות הבחירות שלו.