הסתיימה פגישת ריבלין -גנץ- נתניהו: "צעדנו צעד משמעותי הערב"

בתום פגישתם של נשיא המדינה רובי ריבלין, רה"מ נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, אמר הנשיא כי האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/19 20:55 כג באלול התשעט

הסתיימה פגישת ריבלין -גנץ- נתניהו: "צעדנו צעד משמעותי הערב"
ראש הממשלה ובני גנץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עדכון:

 לפני זמן קצר תמה הפגישה המשולשת בין  נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לבין ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. בהודעה שפורסמה מטעם הנשיא נאמר: ״צעדנו הערב צעד משמעותי, וכעת האתגר הראשון הוא בניית ערוץ שיח ישיר מתוך אמון בין הצדדים." בפגישתם הבהיר הנשיא לשניים כי בתום סבב ההתייעצויות לא קיים מועמד מובהק שזכה לרוב של 61 חברי כנסת להרכבת הממשלה ועל כן מרחב שיקול הדעת השמור לו גדול מתמיד.

הנשיא הדגיש כי בעיניו המצב הנוכחי בו מכהנת ממשלת מעבר, פוגע פגיעה חמורה באזרחי ישראל, וביכולת שלנו להתמודד עם האתגרים שלפתחינו. עוד אמר הנשיא לשניים כי ״העם מצפה מכם למצוא את הפתרון ולמנוע בחירות נוספות, גם במחיר אישי ולפעמים גם אידיאולוגי. זוהי לא העת לחרמות.״

הנשיא הוסיף עוד: ״ממשלה משותפת ושיוויונית אפשרית, היא יכולה וצריכה לבטא קולות שונים ומגוונים בחברה.״

בהתאם למוסכם בין משתתפי הפגישה לא יפורטו בשלב זה תוכן השיחה והחלופות האפשריות שעלו בה.

ראש הממשלה ויו״ר הליכוד בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ ,פרסמו בתום פגישתם הודעה משותפת: 

״בעקבות פנייתו של הנשיא, ראש הממשלה בנימין נתיניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ, שוחחו בניהם על הדרכים לקדם את אחדות ישראל וסיכמו כי ראשי הצוותים של שתי המפלגות יפגשו מחר. הנשיא הזמין את השניים לפגישה נוספת ביום רביעי בערב במעונו. 
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר מפלגת כחול לבן בני גנץ הודו לנשיא על התפקיד החשוב אותו הוא ממלא בעת הזו.״

 

 

הנשיא החל בסבב ההתייעצויות עם ראשי המפלגות החל אתמול וכבר בבוקר שלאחר היוודע התוצאות הכמעט סופיות, ריבלין דיבר בעד הצורך בממשלת אחדות. היום הסתיים סבב ההמלצות של הרשימות כאשר נתניהו מוביל על גנץ:  55 מול 54 ממליצים.

לפי יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, "כל הוויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה", כך כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו, והוסיף: "לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה". ישראל ביתנו, לדבריו, "תשמח להצטרף לממשלת אחדות לאומית עם הליכוד וכחול לבן, אבל לא נהיה חלק מממשלה שבה יישבו החרדים, המשיחיים, הרשימה המשותפת או המחנה הדמוקרטי". ליברמן ציין כי היום נערכה הפגישה הראשונה בינו ונציגיו לבין גנץ ואנשי "כחול לבן" ויהיו פגישות נוספות במידת הצורך

נתניהו, כך לפי הערכה, בודק כרגע את האפשרות לנסות להגיע להמלצת 61 ח"כים לפני 28 הימים המוקצבים לכך, ככל הנראה, כדי לסיים את המלאכה לפני שימועו הקרב, ומהחשש להציג כשלון נוסף. המחשבה היא לתת  לגנץ את המושכות מהר ככל הניתן כדי להציג את כשלונו שהרי גם לו אין כרגע אפשרות להשיג את הרוב הדרוש, מה שיותיר בפניו את הברירה האולי- יחידה שלו: להיכנס לממשלת נתניהו ועם סיעות הימין והחרדים שאיתו.