מירי רגב: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל שירה קליע בלב האומה"

על אף שלא צפתה בסרט, שרת התרבות הביעה התנגדות לזכייה של 'ימים נוראים' המבוסס על סיפורו של רוצח ראש הממשלה. "האקדמיה בוחרת שוב  לבחור סרטים מתריסים המכוונים לפרק את מרקם היחסים העדין בחברה הישראלית"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 23/09/19 09:25 כג באלול התשעט

מירי רגב: "יגאל עמיר הוא רוצח שפל שירה קליע בלב האומה"
שרת התרבות והספורט, מירי רגב, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

"יגאל עמיר הוא רוצח שפל שירה קליע בלב האומה ועשה את החמור מכל, רצח ראש ממשלה", כך כתבה שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) אחרי זכיית הסרט 'ימים נוראים' אמש (א') בפרס האקדמיה לקולנוע בקטגוריה הסרט הטוב ביותר בטקס פרסי אופיר. 

'ימים נוראים' זהו סרט דרמה ישראלי המבוסס על סיפורו האישי של רוצח ראש ממשלת ישראל, יגאל עמיר. הסרט עוקב אחר האירועים שהובילו לרצח יצחק רבין מנקודת מבטו של הרוצח. "האקדמיה בוחרת שוב לבחור סרטים מתריסים המכוונים לפרק את מרקם היחסים העדין בחברה הישראלית", כתבה רגב בדף הפייסבוק שלה והוסיפה: "אין מקום לסרט שמנסה להבין את עמיר ואת מניעיו ואין מקום לסרט המנסה לרמוז או להאשים גורמים אחרים במעשה השפל שהוא עשה . היוצרים שוב לא החמיצו הזדמנות לייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו חלק במסע ההסתה דבר שהוא סילוף, עיוות והטעיה של הציבור ומנותק לחלוטין מהעובדות".

יגאל עמיר

יגאל עמירצילום: פלאש 90

 רגב כתבה כי הביקורת של נתניהו את מדיניות ממשלת רבין על רקע הסכמי אוסלו היא לגיטימית במדינה דמוקרטית ."הסרט לא זכה לתמיכת אף אחת מהקרנות הניתמכות על ידי משרד התרבות והספורט ולא בכדי. הגם שלא צפיתי בסרט שזכה הערב בפרס אופיר אני מוחה על הניסיון להטיל ואו לרמוז כי יגאל עמיר קיבל רוח גבית מסביבה תומכת חברתית ופוליטית .פרס אופיר שניתן לסרט נותן לגיטימציה ולא בפעם הראשונה לגופים שמרחיבים את הקרע ומסיתים נגד ציבורים מסוימים במדינת ישראל . אני נימנעת  זו השנה השלישית מלהגיע לטכס אופיר מאחר שהוא אינו מייצג עוד את הקולנוע הישראלי כולו. ראוי שהאקדמיה תעשה חשבון נפש  טרום 'ימים הנוראים'".