מצופפים שורות: המפלגות החרדיות מגבות את נתניהו

בש"ס וביהדות התורה הבהירו במפורש שיילכו עם נתניהו בכל מחיר - כולל ישיבה באופוזיציה, ולא ייכנסו לממשלה עם גנץ וכחול לבן. דרעי: "

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 22/09/19 17:05 כב באלול התשעט

מצופפים שורות: המפלגות החרדיות מגבות את נתניהו
ליצמן ודרעי עם נתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפלגות החרדיות תומכות בנתניהו. לאחר דיווחים על כך שבמפלגות החרדיות לא שוללים את הסרת הווטו מישיבה עם יאיר לפיד, בש"ס וביהדות התורה מסירים את הספקות. יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר אחר הצהריים (א'): "אני שומע מאז הבחירות כמראה משאלות לב בשמאל, בכחול לבן שש"ס תעזוב את נתניהו ותעבור לשמאל. שומע גם קופלימנטים עלי שאני בחור חכם וכו'. גם מביאים ראיה שלא השתתפתי במפגש הימין. זה לא נכון. אני יזמתי את הבלוק". 

"צר לי לאכזב את כולם. ש"ס תמשיך להיות בצד של נתניהו. נקודה. אנחנו לא נוותר על העקרונות שלנו, על השבת, המסורת, היהדות, ההתיישבות ועוד. מי שפסל אותנו וניסה להוריד כל זיקה יהודית זה לא אנחנו. אנחנו נעשה הכל כדי שישמור על הצביון היהודי של המדינה".

דרעי הדגיש כי מפלגתו, שהגדילה את כוחה במנדט בבחירות, תמליץ על נתניהו: "המשלחת של ש"ס שתהיה היום אצל הנשיא תמליץ על נתניהו". הוא פנה לבני גנץ וקרא לו להיכנס למו"מ: "בערב הרחמים והסליחות אני קורא לפיוס ואחדות. אני קורא לבני גנץ, ראש הממשלה קרא לך לשבת בארבע עיניים. חבל שלא הסכמת. עוד לא מאוחר. הוא מייצג אותנו. אתה עוד יכול לעשות זאת. העם רוצה את זה".

על הפלונטר הפוליטי הוסיף יו"ר ש"ס: "יש עוד הרבה אפשריות מעבר לבחירות שלישיות. תחכו ותראו. אנחנו חתמנו הסכם עם נתניהו והוא ינהל את המו"מ על סמך הסטטוס קוו וחוק הגיוס על פי מה שסוכם בסוף. אנחנו הולכים רק על נתניהו ומחפשים את המכנה המשותף. לצערי גנץ מסרב לדבר על נתניהו, כנראה שתומכי הטרור שנמצאים בתוך המפלגות הערביות יותר כשרים מאיתנו".

גם ביהדות התורה לא מהססים ללכת עם הליכוד ונתניהו בכל הכוח. לאחר פגישתם של ראשי המפלגה, יעקב ליצמן ומשה גפני, עם ראש הממשלה, הודיעו במפלגה כי "סוכם למתן המשך גיבוי חד משמעי לנתניהו יחד עם 'בלוק הימין'".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן