חה"כ סתיו שפיר: "הסמוטריצ'ים רוצים להשתלט על החיים שלנו"

בניסיונה להפיל חומות מול החרדים, מאשימה חה"כ סתיו שפיר מ"המחנה הדמוקרטי" את מפלגות הציונות הדתית ב'הדתה' -ולא את החרדים. עוד מציעה שפיר שלל פתרונות והצעות כדי לקדם את הדיאלוג עם החברה החרדית והערבית על מנת לעודד את כניסתם לממשלת שמאל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/19 12:47 כב באלול התשעט

חה"כ סתיו שפיר: "הסמוטריצ'ים רוצים להשתלט על החיים שלנו"
ח"כ סתיו שפיר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מאותתת לקואליצית שמאל- חרדים- ערבים. חברת המחנה הדמוקרטי, סתיו שפיר, רואה בחיוב את אפשרות הצטרפותן של המפלגות הערביות לממשלה, ורמזה לפתיחת פתח עבור הצטרפות לחרדים: "אפשר להניח את חוק הגיוס בצד ולדבר על מה שבאמת חשוב כדי לשתף פעולה"

חברת ה"מחנה הדמוקרטי", סתיו שפיר אמרה היום ל- ynet כי במצב הנוכחי טמונה הזדמנות להגיע להסדרים חדשים בנושאי דת ומדינה וביחס המדינה לאוכלוסיה הערבית. בנושא ההדתה, שפיר הפנתה אצבע מאשימה דווקא כלפי מפלגות הציונות הדתית, ולא כלפי החרדים: "על ההדתה לא אחראים החרדים. מי שמוביל את ההדתה בבתי הספר זה הבית היהודי. הרבה מאוד דתיים הצביעו גם למחנה הדמוקרטי, לעבודה, לכחול לבן. ההבדל בין החרדים לבין הסמוטריצ'ים זה שהסמוטריצ'ים רוצים להשתלט על החיים שלך ושלי, ושהילדה שלך לא תוכל ללכת עם מכנס קצר לבית הספר. זה ההבדל".

שפיר אמרה כי "מי שיושב בממשלה צריך להסכים לקווי היסוד שלה. היום יש הזדמנות להביא לשותפות עם החברה הערבית, צריך לקדם את זה בכל הכוח, זה אינטרס שלנו שערבים בישראל ירגישו שותפים, וגם השילוב של החרדים בחברה זה אינטרס שלנו", והבהירה: "באף שלב של הקמפיין לא הייתה אמירה נגד החרדים. צריך להפריד בין החברה החרדית לבין המפלגות שלה. קיימתי אינספור דיונים עם הח"כים גם בש"ס וגם ביהדות התורה, וידענו לשתף פעולה יפה מאוד כדי להצליח להתמודד עם מגוון של נושאים חברתיים. אפשר לעבוד ואפשר לשתף פעולה, והגיע הזמן ב-2019 שנלמד לבנות פה חברה משותפת".

שפיר הוסיפה: "צריך להגיע לסטאטוס קוו חדש. מספיק כבר עם סיפור הגיוס, הצבא לא מעוניין לגייס עכשיו אלפי חרדים. אפשר להניח את זה בצד לכמה שנים ולדבר על הדברים הבאמת קריטיים, לשלב שירות לאומי אזרחי חובה – זה כן. גם בחברה הערבית אגב. הפתרון הכי טוב לזה בעיניי לענייני דת ומדינה הוא להעביר את הסמכויות בעניין לרשויות המקומיות – נישואים, גירושים, תחבורה ציבורית בשבת צריכים להיות מוסכמים במשאלי עם בתוך רשויות מקומיות, חיה ותן לחיות".

בראיון, ציירה שפיר תמונה מפויסת לגבי יחסיה עם חברי הכנסת החרדים: "חלק מהח"כים החרדים חברים מאוד קרובים שלי, חלקם הם אנשים שהם אנשי שלום שמאמינים שהדבר הכי דחוף זה להגיע לשלום עם הפלסטינים ולהיפרד מהם. יש אנשים כאלה. כן, בש"ס וגם ביהדות התורה. יש אנשים שמאמינים שהמיקוד צריך להיות בנושאים חברתיים, ברור שיש מחלוקות, האם זה לא מכעיס אותי שאין נשים במפלגות חרדיות? ברור, אני עובדת עם נשים חרדיות כל הזמן כדי לקדם אותן".

שפיר התייחסה לדבריו של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה ל"ייצר שינוי היסטור"י: "יש פה קריאה להשתלבות ומה שאיימן עודה עשה במהלכיו בחודש האחרון אלו מהלכים חשובים".