ביהדות התורה יבקשו מהרבנים להכשיר ישיבה עם לפיד

חברי הכנסת של יהדות התורה יגיעו לביתו של הרב קנייבסקי ויבקשו ממנו לתת אור ירוק לישיבה עם יו"ר יש עתיד. הצעד נועד כדי לאפשר לחרדים לפתוח פתח לממשלת אחדות שבה יקחו חלק

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 20:31 יט באלול התשעט

ביהדות התורה יבקשו מהרבנים להכשיר ישיבה עם לפיד
גפני ולפיד, צילום: פלאש 90, מרים אליסטר

חברי הכנסת החרדים יבקשו הערב (ה') מהרבנים לאורם הם הולכים להכשיר ישיבה בממשלה עם יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד. חברי הכנסת של דגל התורה, שמהווים חצי מחברי הכנסת החרדים האשכנזים, יגיעו הערב לביתו של הרב חיים קנייבסקי עם הבקשה, כך פורסם לראשונה בחדשות 12.

חשוב להבהיר כי מטרת הבקשה של החרדים אינה ניהול משא ומתן מאחורי גבו של נתניהו, אלא פתח שיאפשר לראש הממשלה לנהל משא ומתן ולנסות להרכיב ממשלת אחדות עם כחול לבן. בממשלה כזו החרדים ירצו למלא את הצלע השלישית, במקום אביגדור ליברמן וישראל ביתנו. עם זאת, מרגע שההיתר יינתן הוא יפתח פתח גם למשא ומתן עצמאי של החרדים עם כחול לבן.

הצעד הזה של המפלגה החרדית נובע מחשש עמוק מממשלת אחדות חילונית בלעדיהם, או לחילופין מהסדר טיעון בו נתניהו יוותר על ראשות הממשלה והם יישארו בלי כלום. הח"כים שמגיעים לרב קנייבסקי כבר יודעים מה התשובה הרצויה בעיניהם, אך הרב אינו אדם צפוי, והוא עלול לסרב ללא נימוק.

בחלק השני שמרכיב את יהדות התורה, אצל החסידים מאגודת ישראל, קיימת הסתייגות מאישור שכזה. יעקוב ליצמן כבר הודיע שלא יישב עם לפיד. עם זאת, הם לא יוכלו להישאר אדישים לקבלת אור ירוק מהרב קנייבסקי, אם יינתן אחד כזה. מועצת גדולי התורה החסידית תתכנס בשבוע הבא, ובהתאם לתוצאות הערב היא עשויה להתבקש לאשר ישיבה עם לפיד, בכפוף לשמירה על הסטוס קוו והסרת הווטו של כחול לבן על נתניהו.