נשיא המדינה: מברך את ראש הממשלה על הקריאה לאחדות

בטקס האזכרה לנשיא התשיעי שמעון פרס ז"ל, השתתפו נשיא המדינה, רובי ריבלין, רה"מ בנימין נתניהו, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ. נתניהו פנה בטקס לגנץ, שישתף עמו פעולה להקמת ממשלת אחדות, ואף רמז לאפשרות רוטציה: "נשתף פעולה כמו פרס ושמיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 12:04 יט באלול התשעט

נשיא המדינה: מברך את ראש הממשלה על הקריאה לאחדות
הנשיא בטקס האזכרה, צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

לפני זמן קצר נשא דברים, נשיא המדינה רובי ריבלין, בטקס האזכרה לשמעון פרס, במלאת 3 שנים לפטירתו .
הנשיא ריבלין התייחס לתהליך הבחירות שהסתיים היום ובירך את ראש הממשלה על הקריאה שלו לממשלת אחדות עם בני גנץ: "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות ממשלה רחבה ויציבה. ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך הבוקר לקריאה זו. האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם. הם יצאו להצביע. כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן. אני מבחינתי אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. "

ריבלין יצא בקריאה לאזרחי ישראל ואמר: "אזרחי ישראל, אלה ימים סוערים במערכת הפוליטית הישראלית. כפי שעשה לאורך כהונתו שמעון ידידי ז״ל, וכפי שעשו נשיאי ישראל כולם לאורך הדורות, אכנס שוב, בזמן הקרוב, בפעם השלישית בכהונתי, את נציגי כל הסיעות להתייעצויות לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה. גודל השעה מחייב אותנו להתכנס מהר ככל הניתן, מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל."

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פנה במהלך הטקס ישירות לבני גנץ, ואמר: "גם בבחירות האלו אין הכרעה ברורה, ואני קורא לך בני – כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים. אני מציע שניפגש בהקדם האפשרי בלי תנאים מוקדמים כדי לשתף פעולה בהקמת ממשלת אחדות רחבה של כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות. אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זהו צו השעה!
נתניהו אף רמז בדבריו לגנץ כי אפשרות לרוטציה קיימת: "אני מוסיף עוד נקודה אקטואלית: כשלא הייתה הכרעה ברורה בבחירות לכנסת, שמעון צידד באחדות העם. הוא ויצחק שמיר הסכימו לשתף פעולה – כדי לנווט את דרכה של ישראל לחוף מבטחים", כך נתניהו בטקס.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן