הרב שי פירון: הישראליות ניצחה

בפוסט שהעלה הבוקר, קרא שר החינוך לשעבר, שי פירון, לנצל את המצב הפוליטי שנוצר וללכת לממשלת אחדות שתכונן ישראליות חדשה, בה כל חלקי החברה שותפים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 10:06 יט באלול התשעט

הרב שי פירון: הישראליות ניצחה
הרב שי פירון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ככל שהאפשרות הולכת ונהיית ריאלית יותר, עוד ועוד אישי ציבור ומובילי דעה תומכים בהקמת ממשלת אחדות רחבה וקוראים לגורמים הפוליטיים לממש את האפשרות למהלך שכזה. 

הבוקר כתב שר החינוך לשעבר מטעם 'יש עתיד', הרב שי פירון, בחשבון הפייסבוק שלו: "ניצחנו. הישראלים. כולנו. לא נתנו לאף אחד מהצדדים דֶי כוח כדי לְשחק בנו. אנחנו רוצים ישראליות חדשה, שיודעת לקבל ולהכיל. אנחנו לא מאמינים יותר בסיפור על קְצוות. אנחנו רוצים לחזור אל לב הסיפור הישראלי. הימניים והשמאליים, החרדים, הדתיים והערבים. אי אפשר להעלים אותנו. עכשיו – בואו נלמד לחיות ביחד". הממשלה הבאה, כהגדרתו, צריכה להיות "ממשלת סיפור ישראלי". "לא עוד 'סטטוס קוו' שטחי, לא עוד חיים של הסדרים פוליטיים קטנים וקטנוניים. לא ממשלת אחדות המבוססת על המכנה המשותף הנמוך, כזו שקמה רק כי אין ברירה. הגיע העת לממשלה שתעמול על בניית סיפור לאומי; העדר לכידות חברתית, השחיקה בביטחון הפנימי שלנו, מאיימת על קיומנו."

פירון יצא בקריאה לכונן ממשלה בה יוזמנו כל המגזרים בחברה. "אסור להחרים. לא לממשלה בלי חרדים, בלי ערבים, בלי כל מי שחושב אחרת ממני, לא לממשלת שנאה. כולם צריכים לרדת מהעצים. אנחנו חברה בפוסט טראומה. אנחנו במצב חרום לאומי. יחד, נוכיח ששנאת חינם אינה חלק מתעודת הזהות שלנו."

פירון אף הציע להקים מועצה ללכידות חברתית כלשונו בה יוסדרו "סוגיות חוצות משרדים, סוגיות המְלבות את אש השנאה כמו סוגיית השירות, השבת במרחב הציבורי, חלוקת העושר, נישואין וגירושין" ועוד

https://www.facebook.com/281431865311442/posts/2461284603992813/