שקד על הכישלון בבחירות: "לא הצלחנו להביא קהלים חדשים"

יו"ר ימינה התחמקה מלהשיב האם תוצאת הבחירות היא כישלון, והפילה את האחריות על נתניהו ועל בן גביר. על הבלוק של הימין: "עדיין לא סגור". על אחריותה האישית: "לא בטוחה שהרב פרץ היה מביא תוצאה טובה יותר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/19 08:57 יט באלול התשעט

שקד על הכישלון בבחירות: "לא הצלחנו להביא קהלים חדשים"
איילת שקד, צילום: פלאש 90

יהיה "בלוק ימני" של הליכוד-ימינה-החרדים? אם שואלים את איילת שקד, שום דבר עוד לא סגור. "זה רעיון מעניין של נתניהו", אמרה יו"ר ימינה הבוקר (ה') בראיון ל'כאן', אבל "זה עדיין לא סגור - ממשיכים לדון בכך", הוסיפה. כזכור, אמש נפגשו ראשי מפלגות גוש הימין עם ראש הממשלה נתניהו, ודרשו ממנו להתחייב שלא יילך לממשלת אחדות, תמורת המלצה עליו אצל הנשיא.

"ראש הממשלה ביקש שנלך כבלוק, אך הוא עדיין לא סגור. יש לנו היום פגישת המשך, לפי בקשת נתניהו", אמרה שקד. ראשי המפלגות צפויים להתכנס אצל נתניהו בשעה 9:30 הבוקר.

על שאלת ירון דקל האם שבעת המנדטים שהשיגה ימינה בבחירות הן כישלון, התחמקה שקד מלהשיב באופן ישיר, והטילה את האשמה על "קמפיין הגעוואלד" של ראש הממשלה נתניהו, ועל הריצה העצמאית של מפלגת עוצמה יהודית: "הצלחנו רק לשמר את מי שכבר הצביע עבורנו, ולא להביא קולות חדשים", אמרה.

על ההודעה על פיצול הרשימה מייד לאחר הבחירות: "זה היה בניגוד לדעתי, חשבתי שנכון להמשיך ביחד. אם היינו רצים בנפרד כנראה אחת המפלגות לא הייתה עוברת. אנחנו מנהלים משא ומתן ביחד ואנחנו נמשיך לעבוד ביחד. ברור לכולם שצריך להתפשר"

בהמשך נשאלה האם לא מדובר בכישלון אישי שלה, ואולי הרב רפי פרץ, שויתר על מקומו בראש הרשימה, היה מביא יותר מנדטים, ואמרה כי "אני לא בטוחה שהוא היה מביא תוצאה טובה יותר". 

בתגובה לדברים של שקד אמר ח"כ מיקי זהר (הליכוד) בערוץ כנסת כי "זו כותרת מיותרת, יש לאנשים דרישות וכשהם לא מתמלאות מאה אחוז, הם מפוצצים את הנגמ"ש".