האם יו"ר האופוזיציה הבא הוא איימן עודה? לא בטוח

החשש מכך שיו"ר הרשימה הערבית המשותפת יכהן כיו"ר האופוזיציה קיים. אך דווקא במקרה של ממשלת אחדות, הסיכוי שזה יקרה קטן מאוד. ההסבר בפנים

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 18/09/19 13:49 יח באלול התשעט

האם יו"ר האופוזיציה הבא הוא איימן עודה? לא בטוח
ח"כ איימן עודה, יו"ר האופוזיציה?, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

צמד המילים שנשמע הכי הרבה מאז ליל הבחירות אמש הוא: ממשלת אחדות. על פי רוב התרחישים, במצב כזה של שוויון בין הליכוד לכחול לבן, ובמקביל מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן לא תשב בממשלה ימינית-חרדית, התרחיש האמתי ביותר הוא הקמת משלת אחדות. אך, אם לא הליכוד ולא כחול לבן יישבו באופוזיציה, אזי המפלגה השלישית בגודלה - הרשימה הערבית המשותפת היא זו שתנהיג את האופוזיציה. האומנם? לא בטוח בכלל.

החשש מכך שיו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה יכהן כיו"ר האופוזיציה קיים. זאת מכיוון שלראש האופוזיציה במדינת ישראל יש תפקיד מוגדר בחוק עד שנת 2000, כאשר שינתה הכנסת את החוק, והתפקיד הפך למשמעותי יותר. ראש האופוזיציה מקיים פגישות עדכון עם ראש הממשלה בנושאים הנוגעים גם לביטחון המדינה, דבר שיכול להדיר שינה מעיני כמה מאזרחי ישראל.

אז נכון שעל פי חוק, את תפקיד יו"ר האופוזיציה תופס חבר הכנסת מהסיעה הגדולה ביותר מסיעות האופוזיציה, אבל, וכאן יש "אבל" גדול - אם יותר ממחצית חברי האופוזיציה הודיעו ליו"ר הכנסת בכתב, בכל עת, על חבר כנסת אחר מביניהם, אזי הוא זה שיכהן בתפקיד החשוב. זאת אומרת, שבמידה ותורכב בסופו של דבר ממשלת אחדות שתכלול את הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו ותשאיר את הסיעות החרדיות מחוץ לממשלה, יוכלו הן, הסיעות החרדיות, בין אם זה אריה דרעי או יעקב ליצמן לכהן כיושבי ראש האופוזיציה, ולא לאפשר לח"כ איימן עודה לאייש את התפקיד.