היסטריה בימין - משדרים לחץ

בליכוד ובכחול לבן משדרים פאניקה ומוציאים הודעות היסטריות בזו אחר זו, וטוענים לאחוזי הצבעה נמוכים במיוחד במה שמכונה "מעוזי הימין". בנט אף הגדיל ופרסם נתוני מנדטים נכון לשעות הערב

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/19 20:05 יז באלול התשעט

היסטריה בימין - משדרים לחץ
שקד עם פעילים בפתח תקווה, צילום: ימינה

שעתיים לסגירת הקלפיות - ובימין משדרים לחץ רב. חברי הכנסת, המועמדים והמטות של הליכוד וימינה טוענים כי אחוזי ההצבעה באזורים בהם הימין נחשב לחזק - ההתיישבות ביהודה ושומרון, עיירות הפיתוח והערים המסורתיות - נמוכים במיוחד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מפרסם ללא הרף סרטונים בהם הוא נראה מעודד מצביעים לצאת לקלפיות ולהצביע, משוחח בטלפון עם פעילים ברחבי הארץ וחוזר שוב ושוב על טענותיו כי אחוזי ההצבעה במה שמכונה "מעוזי הליכוד" - נמוכים, ובקרב המגזר הערבי - גבוהים.

בימינה, שם נתונים בין הפטיש של הליכוד מצד אחד והסדן של עוצמה יהודית מצד שני, ממשיכים גם הם, מאז הבוקר ולמעשה בכל השבועות האחרונים, במה שמכונה "קמפיין הגעוואלד", וטוענים כי המצב של הימין ושל ימינה קשה מאוד. 

ראשי הרשימה, שקד, סמוטריץ', פרץ ובנט מסתובבים בקלפיות וממריצים את הפעילים, איילת שקד הגיעה לפתח תקווה ועברה בין הבתים בשכונת הדר גנים בעיר, במטרה להוציא אנשים מהבתים. לפעילים בעיר אמרה: "תודה רבה שבאתם, עכשיו לכו, תמשכו אנשים באוזן ותוציאו אותם מהבית ,גם עם פיג'מות".

מוקדם יותר אמרה שקד בקלפי בשכונת קטמון בירושלים: "ראש הממשלה הוציא הודעה שלפי כל הבדיקות והסקרים עוצמה לא עוברת את אחוז החסימה , הם שורפים לנו את הנצחון! אל תתנו לאף אחד להצביע עוצמה". והוסיפה: "הליכוד פתחה פער על כחול לבן, תמריצו את האנשים להצביע לימינה. לממשלת ימין חזקה צריך להצביע רק טב".

ח"כ עידית סילמן כתבה בפייסבוק בשעות הערב: "לפי כל הנתונים שבידנו הליכוד מוביל בפער אדיר מעל כחול לבן! מנגד, עוצמה לא מתקרבת לאחוז החסימה! אך עדיין אין לגוש הימין 61.
חברי מהימין, אנא, גלו אחריות וצאו להצביע ימינה עכשיו. רק טב בקלפי יציל את גוש הימין!"

נפתלי בנט כתב מוקדם יותר ברשתות החברתיות, כי הנתונים כרגע מראים על פער בין הגושים: תמונת מצב עדכנית, 19:08: תיקו גושי. 
גוש השמאל 60: מרצ, ליברמן, הערבים, כחול לבן, העבודה. 
גוש הימין 60: ימינה-טב, הליכוד, ש"ס, יהדות. 
עוצמה: לא עוברים. מרחק עצום". 

לדברי בנט: "העסק יוכרע על חודם של מאות קולות".

שר החינוך הרב רפי פרץ אמר בקלפי ברמלה: "חברים, המצב לא טוב. אחוזי הצבעה נמוכים בקלפיות שלנו, כשבקלפיות של השמאל והמגזר הערבי האחוזים גבוהים. קחו את המשפחה, את החברים, צאו להצביע. יש שלוש שעות, קדימה לצאת להצביע ימינה!!"

גם בחמ"ל מועצת יש"ע טענו מוקדם יותר כי נתוני ההצבעה בהתיישבות נמוכים. ופרסמו נתוני הצבעה הנכונים לשעות הערב.

רב העיר צפת, הרב שמואל אליהו, גויס גם הוא למערכה, וקורא לצאת להצביע: "הצבעה לכנסת זו מצוות עשה. אם לא הצבעת, קום ועשה. תחשוב כאילו הקול שלך הוא הקול היחיד שמכריע אם יש 61 מנדטים". מתוקף תפקידו כרב עיר, הרב אליהו לא יכול לקרוא להצביע למפלגה מסוימת או אפילו לגוש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן