ועדת הבחירות: פתקי הצבעה פגומים ייחשבו ככשרים

בכדי למנוע ניסיונות פגיעה בהליך ההצבעה, יושב ראש ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר, הכשיר פתקי הצבעה בעלי פגמים מזעריים וכאלה שניכר בהם נסיון השחתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/19 18:26 יז באלול התשעט

ועדת הבחירות: פתקי הצבעה פגומים ייחשבו ככשרים
פתקי הצבעה, צילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הודיע אחר הצהריים (שלישי) כי הפתקי הצבעה בהם נמצא חור מזערי או קשקוש, במקרים שבהם ניכר כי בוצעה השחתה מכוונת- יחשבו ככשרים. זאת, לאחר שבוועדת הבחירות המרכזית הצטברו תלונות רבות על השחתת פתקי הצבעה או על הצבת פתקי הצבעה השונים מהדוגמה שאושרה.

השופט מלצר החליט כי לצורך שמירה על טוהר הבחירות ומימוש רצון הבוחר באופן המיטבי - הפתקים שיש בהם את הליקויים הבאים יהיו פתקים כשרים ואין לפסול אותם: פתק הצבעה שיש בו חור מזערי או שמאן דהוא צייר בעט או קשקש על גבו ואף על צדו הקדמי, כך שניכר שבפתק הושם פגם לצורך פסילתו;  פתק הצבעה שדוגמתו אינו זהה לדוגמה שאישרה הוועדה המרכזית, למשל: סדר המילים בכינוי הרשימה שונה, הושמטו מילים או אותיות מהכינוי, ההדפסה אינה במרכז הדף או שכינוי הרשימה הודפס מעל האותיות.

ההחלטה לאשר פתקים עם פגמים מזעריים, התקבלה גם ביום הבחירות הקודמות - אבל רק אם יש יותר מפתק אחד עם אותו פגם בקלפי, כדי לא לחשוף את זהותו של המצביע.

מוקדם יותר היום, הורה מלצר לעצור את פעילותן של ארבע קלפיות בירכא, לאחר שעלו בהן חשדות לאי סדרים. באחת מהן אף עוכבו לחקירה מספר חשודים שניסו ככל הנראה להשחיל מעטפות הצבעה לתיבת הקלפי.