חשד לזיופי הצבעות בירכא- ההצבעה בקלפיות נעצרה

בישוב ירכא בגליל עלו חשדות לאי סדרים וזיופים בארבע קלפיות. באחת מהן אף נתפסו חשודים בניסיון להשחיל מעטפות הצבעה לתיבות הקלפי. יושב ראש ועדת הבחירות הורה לעצור את פעילותן עד לתום בירור החשדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/19 17:29 יז באלול התשעט

חשד לזיופי הצבעות בירכא-  ההצבעה בקלפיות נעצרה
פתקי ההצבעות, צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, החליט אחר הצהריים (יום ג') להפסיק את פעילותן של ארבע קלפיות ביישוב ירכא בגליל בעקבות חשד לאי סדרים. באחת מהן נתפסו חשודים בעת ניסיון להכניס מעטפות הצבעה לתיבת הקלפי, ואלה עוכבו לחקירה.

כעת מתבצעת ספירה של מספר המעטפות באותן קלפיות לעומת מספר הבוחרים בהן. עם תום הבדיקה תחודש ההצבעה בארבע הקלפיות והיא תימשך רק בהן עד לחצות

השופט מלצר בהודעה מטעמו כתב כי "עם קבלת התלונות הוחלט כי ההצבעה בקלפיות אלה תיפסק עד לתום הבירור. יו"ר ועדת הבחירות האזורית בעכו, השופטת עידית רז-וינברגר, תספור את מספר הבוחרים שהצביעו, בהתאם למחיקות שבעותק השני של רשימת הבוחרים; לאחר רישום מספר הבוחרים שהצביעו כאמור, תפתח השופטת רז-וינברגר, בליווי מפקח טוהר הבחירות ומנהל הוועדה האזורית את תיבת הקלפי בכל אחת מהקלפיות הנ"ל, ותמנה את מספר המעטפות שבתיבה. הליך הספירה יתועד על ידי מפקח טוהר הבחירות, בצילום וידאו, ככל שיתאפשר הדבר".

עוד נכתב בהודעה כי "ככל שמספר המעטפות שבתיבה יהיה זהה, למספר הבוחרים שנמחקו מרשימת הבוחרים - יש לחדש את ההצבעה באותה תיבת קלפי.

 "ככל שמספר המעטפות יהיה שונה באופן מהותי, תחודש ההצבעה בתיבת קלפי נפרדת; התיבה המקורית תיאטם, ותובא לבירור בפניי, בליווי כלל הרישומים מאירוע זה, והעתק של רשימת הבוחרים בעת זו. תיבת הקלפי הנוספת תיספר כקלפי רגילה וינוהל פרוטוקול על כלל האירועים".

ועדת הבחירות המרכזית החליטה לשלוח מפקחי טוהר הבחירות מטעמה לכל הקלפיות בירכא עד לתום ההצבעה.