גנץ: אמנה את יאיר לפיד לשר החוץ

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מצהיר כי יאיר לפיד ישמש כשר החוץ וכממלא מקום ראש הממשלה. עוד אמר גנץ כי מבחינה מדינית הוא איש ימין, ובאשר לחוק הגיוס - תומך במתווה ליברמן.

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/19 16:20 טז באלול התשעט

גנץ: אמנה את יאיר לפיד לשר החוץ
בני גנץ, צילום: פלאש 90

בראיון לערוץ הכנסת היום (ב') חשף יו"ר כחול- לבן, בני גנץ, את כוונותיו למינויי בכירי מפלגתו לשרים. "אני מייעד ללפיד את תפקיד שר החוץ. יש שני תחומים שמאוד חשובים במדינת ישראל. גבי אשכנזי מכיר את כל הזירות ולכן מייעד אותו לתפקיד שר הביטחון. בוגי יעלון איש ערכי ומכיר בחשיבות החינוך. מחנך בנשמתו. למרות שאת רוב שנותיו עשה כמפקד. לגבי ממלא מקום ראש הממשלה זה ביני לבין יאיר בהצלבה"

גנץ גם התייחס לציטוטו שאמר אתמול כי בשביל לקדם את האג'נדה של מרצ עליו להיבחר לראשות הממשלה, והסביר כי במובן המדיני הוא איש ימין: "אי אפשר לקחת כותרת ולא להגיד את המשפט בכללותו. יש יתרון בלהיות סיעת מרכז כי סיעת מרכז מסוגלת לאמץ את המרכיבים החשובים", אמר גנץ והוסיף, "אני איש ימין במובן המדיני מכיוון שאני חושב ששיקולי הביטחון בהסדר מול הפלסטינים צריכים להיות מובילים. השיקולים שלי הם שיקולים של ימין. דיברתי על גושי התיישבות, דיברתי על ירושלים מאוחדת. נביא להכרעת העם את הסוגיות. אנחנו חותרים לחדש את המו"מ בתנאים שאמרתי עם מי שאפשר יהיה לדבר: אבו מאזן פרטנר, אם ירצה להיות כזה. לא עם החמאס. אנחנו לא עוסקים בשאלה של סיפוח תאורטי אלא בפיתוח מעשי. אני מתכוון להגן על הדמוקרטיה הישראלית. לאמץ מדיניות של שימור הדמוקרטיה הישראלית"

כשנשאל על תכניותיו הכלכליות הצהיר גנץ כי לא יעלה מיסים, אך התחמק ממתן תשובה ברורה למקורות התקציביים מהן יממן את תכניותיו. "אעשה מחדש את סדרי העדיפויות. נצטרך לקחת כספים עתידיים והלוואות שיושקעו במנועי צמיחה. בוודאי שיהיה קיצוץ. כל תקציב יהיה תחת בחינה. סעיפים בתוך התקציבים יהיו תחת בחינה. דברים שקשורים למעטפת של המשרדים – אפשר יהיה לשקול קיצוץ. לא אפגע בחינוך ולא בבריאות. אני לא אפגע ביכולות ההתעצמות של צה"ל בראייה לעתיד. איפה כן? נמצא", כך גנץ.

בנוגע לחוק הגיוס אמר: "אני יחד עם ליברמן בנושא הגיוס. נחוקק את חוק הגיוס עפ"י הצעת המתווה של משרד הבטחון, נייצב את החוק ונפנה לרפורמה הרבה יותר רחבה, ונפנה אנשים קודם כל לשירות צבאי ולצידו שירות אזרחי, שירות קהילתי. הפתרון הזה ייתן לכל המגזרים לגטימציה להיות שווים"

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן