האם ישראל כץ מאשר את טענות בנט ושקד?

שר החוץ אמר בראיון כי התכנית לסיפוח שטחי C היא "מופקרת ואנטי לאומית" ולא הכחיש את הטענות ב'ימינה' לכך שהסיפוח שמתכנן נתניהו יכלול את היישובים בלבד, ללא שטח סביבם. ימינה: "התנתקות נוספת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/19 10:07 טז באלול התשעט

האם ישראל כץ מאשר את טענות בנט ושקד?
נתניהו וכץ, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האם טענות בנט ושקד נכונות? שר החוץ ישראל כץ מאשר הבוקר (ב') ברשת ב', לכאורה, את מה שמכנים ב'ימינה', "תכנית האיים", המציגה את יישובי יו"ש כמסופחים לישראל אך מבודדים, לאחר החלת תכנית השלום של נשיא ארה"ב טראמפ. שר החוץ אמר כי "להחיל ריבונות על 250 אלך פלשתינים, להפוך אותם לאזרחים ישראלים אני מתנגד לזה באופן חד משמעי. תוכנית מופקרת. תכנית אנטי לאומית. אנחנו לא רוצים לספח מיליוני פלשתינים ולתת להם אזרחות".

בתשובה לשאלה איך מספחים את היישובים היהודיים בלי לספח את היישובים הפלסטינים, ענה כץ: "יש את תחום השיפוט של היישובים שהוא 8% מהשטח".

ב'ימינה' מסרו בתגובה: "ישראל כץ, שהצביע בעד ההתנתקות, מדבר על התנתקות נוספת. המסכה הוסרה. שר החוץ מודה בפה מלא שאין לישראל כל כוונה לספח את שטחי C, אלא לייצר טבעות חנק ליישובים הישראלים. 

"דיל נתניהו-טראמפ יונח על השולחן מיד אחרי הבחירות, ואם ימינה לא תהיה גדולה וחזקה כדי לשמור על נתניהו, יהפכו תושבי יו"ש לנצורים בבתיהם, ותושבי כפר סבא, עפולה, מודיעין, ירושלים, ועוד - לתושבי עוטף יו"ש".