שקד: "לנתניהו וסביבתו יש איבה אישית כלפי"

יו"ר ימינה יצאה למתקפה נגד ראש הממשלה נתניהו, בעקבות הקריאה שלו לא להצביע לימינה: "נתניהו רוצה את נציגי הציונות הדתית קטנים, עלובים ולא משפיעים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/19 16:50 טו באלול התשעט

שקד: "לנתניהו וסביבתו יש איבה אישית כלפי"
יו"ר ימינה איילת שקד, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יו"ר 'ימינה', איילת שקד, יצאה אחר הצהריים (א') במתקפה על ראש הממשלה נתניהו ועל "סביבתו הקרובה", כלשונה, בעקבות הקריאה שלו שלא להצביע לימינה. שקד אמרה כי לנתניהו וסביבתו יש איבה אישית נגדה, שלעתים קודמת לטובת המדינה.

צפו בנאומה של שקד:

"העובדות הן, שלמרות ההיגיון הפוליטי הברור וחרף הזהות האידיאולוגית ונגד רצון בוחרי המחנה הלאומי- בנימין נתניהו מעולם לא באמת רצה אותנו בממשלתו. זו האמת. חבריי ואני כפינו עצמינו עליו תמיד בתמרונים פוליטיים מסובכים, את הכניסה שלנו - של ליבת הימין האידיאולוגי והציונות הדתית- לממשלתו.

"הבוחרים שוכחים תמיד את ההיסטוריה הפוליטית של נתניהו ונדרסים תחת פייק ניוז הגעוואלד שמפיץ ראש הממשלה בשבוע האחרון תחת ההבטחה שהוא יפנה אלינו ראשונים להיכנס לממשלתו ולכן מבחינתו אנחנו לא יכולים, קטנים ועלובים.

"אני מבקשת היום ממצביעי הימין והציונות הדתית לשאול את עצמם:
מדוע נתניהו תמיד מנסה לדרוס את המפלגה שלנו? מדוע הוא פונה תמיד למצביעים שלנו? למה הוא לא מנסה אף פעם לתקוף את ש"ס ודרעי? מדוע לא את יהדות התורה? ולמה הוא לא נלחם מלחמת חורמה בליברמן שעבר לגוש השמאל?

"והנה התשובה חברות וחברים, אתם יודעים שאני צודקת, אבל לא שמעתם את זה ממני עד היום: נתניהו וסביבתו הקרובה אינם רוצים בנו. זו האמת: שוב ושוב מקבל נתניהו, בעצת אותה סביבה קרובה, החלטות שנוגדות את רצון בוחרי המחנה הלאומי.
וכן, גם לצערי בגלל איבה לא רציונאלית שיש להם אלי באופן אישי. שעד היום אני לא מצליחה להבין אותה.

"אתם הרי יודעים שאני תמיד עשיתי הכל כדי להיות במקום של המבוגרת האחראית בקשר הזה. תמיד ספגתי, תמיד הייתי מהנעלבים ואינם עולבים. וכן, אני בן אדם. ואני מודה שזה כואב לי. 

"זה כואב לי משום שהגעתי לחיים הציבוריים מתוך כוונה לעסוק בליבת החיים שלנו פה והבנתי שהרבה דברים נמנעים ממני מסיבות לא נכונות. 

"מגיע לציבור לראות את התכנית המדינית שמסתתרת מעבר לפינה ושתיצור את 'עוטף כפר סבא' ו'עוטף ירושלים': אדוני ראש הממשלה, איפה המפה האמיתית? יכול להיות שהיא הרסנית יותר מהמפה שפרסמנו היום? מדוע אתה מסתיר אותה? אני דורשת לפרסם אותה עוד היום – עוד לפני ההליכה לקלפי!

"הסיבה היחידה שנתניהו הולך לנו על הראש היא שהוא רוצה לראות אותי ואת רשימת הימין הכי אידיאולוגית, את הציונות הדתית, קטנים, עלובים ולא משפיעים.

"ואני מודיעה כאן היום שהפעם הזו חבריי לרשימת ימינה ואני בראשם לא מתכוונים להידרס תחת גלגלי המשאית של נתניהו.

"אני לא אתן לטינה שנתניהו וסביבתו הקרובה רוחשים כלפיי לפגוע בדברים החשובים באמת שעליהם אנחנו נלחמים: תוכנית המאה של טראמפ שעלולה להוביל למדינה פלשתינית, הזהות היהודית של ישראל שנמצאת תחת איום קואליציית החילונים והמנותקים, מערכת המשפט שחייבת את המשך השינויים בה - והכלכלה בישראל שחייבת להיות חופשית יותר.

"אני מבקשת היום מכל בוחרי הימין האידיאולוגי והציונות הדתית להסתכל לי בעיניים: למי שמתלבט בין ימינה לליכוד - הצביעו ימינה!" 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן