סמוטריץ': "צריך להיות פראייר כדי להצביע לליכוד"

שר התחבורה מתייחס לדברים שאמר יו"ר הכנסת אדלשטיין בכיפה, בנושא מינוי רב ראשי מהציונות הדתית, ועל קידום דיינים ציונים-דתיים: "הליכוד מכר את ענייני היהדות לחרדים מראש". ומזהיר: "הפניה של נתניהו למצביעי הציונות הדתית - נועדה לפגוע בה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/09/19 16:25 טו באלול התשעט

סמוטריץ': "צריך להיות פראייר כדי להצביע לליכוד"
סמוטריץ' ואדלשטיין, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הירי בנגמ"ש נמשך בכל הכוח. אמש (מוצ"ש) אמר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, בראיון בכיפה, כי יש לו ביקורת על הליכוד בנושא קידום נושאי דת ומדינה, כמו מינוי רב ראשי ציוני-דתי או מינוי דיינים מהציונות הדתית, והצהיר כי "אנחנו תמיד מוותרים מראש על הוועדה למינוי דיינים ועל מועצת הרבנות הראשית".

היום, מגיב לדברים שר התחבורה בצלאל סמוטריץ', וטוען כי הליכוד תמיד "מכר את ערכי היהדות לחרדים מראש", ומזהיר כי "לציונות הדתית אין מה לחפש בליכוד".

"יו"ר הכנסת חושף בהגינות את אחיזת העיניים שבקריצה הקבועה של נתניהו לציונות הדתית", אומר שר התחבורה היום בתגובה לדברי אדלשטיין. "כדאי שנקשיב לו. תמיד לפני הבחירות נזכרים בנו בליכוד וקורצים לנו אבל בפועל שוכחים מאיתנו יום אחרי הבחירות ולא מקדמים שום דבר שחשוב לנו".

לדברי סמוטריץ', "בקדנציה האחרונה הליכוד היה הגורם שבלם הכי הרבה מהלכים לקידום הזהות היהודית של מדינת ישראל ובכל שנות שלטונו הוא מכר את ענייני היהדות לחרדים מראש. גם במשא ומתן הקואליציוני האחרון שבו דרשנו חלוקת תקנים מול ש"ס הליכוד סרב ושלח אותנו להגיע להבנות עם דרעי לבד... רק ימינה תייצג את הציונות הדתית ואת ערכיה ומפעיליה אחרי הבחירות וכדי שנוכל לעשות את זה אנחנו צריכים הרבה כוח. אם נקבל יותר מנדטים מש"ס יש לזה סיכוי.

עוד הוסיף יו"ר האיחוד הלאומי: "בפועל, הפניה של נתניהו למצביעי הציונות הדתית נועדה לפגוע בה ולהחליש את כוחה והשפעתה הפוליטית. לציונות הדתית אין מה לחפש בליכוד. צריך להיות פראייר כדי להצביע לליכוד ולקבל שליטה חרדית בשירותי הדת.

https://youtu.be/RJXDDSIlwbQ

בראיון אמש אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין: "לא מקובל לעשות את זה כמה ימים לפני הבחירות, אבל יש לי ביקורת כלפי הליכוד בנושא הזה. ביקורת חריפה כלפי הליכוד. הליכוד היא המפלגה הגדולה של הציונות הדתית. אין בכלל ויכוח על זה. יש לנו הכי הרבה נציגים של הציונות הדתית בכנסת. ואנחנו תמיד מראש מוותרים על הוועדה למינוי דיינים, מועצת הרבנות הראשית וכו'. זה תמיד הולך למפד"ל או לש"ס או ליהדות התורה ומה איתנו, הליכוד? יש לי פה ביקורת שאנחנו מוותרים על היהדות בליכוד, כאילו זה לא שלנו. אני מקווה שבאמת יהיו שינויים גם ברבנות. אם הליכוד יפסיק להשתמש בקבלני משנה אז נוכל גם להוביל מדיניות כזאת".

אז אתם תפעלו כדי לקדם רב ראשי מהציונות הדתית?
"גם הרב הראשי נבחר בצורה דמוקרטית. אני לא יודע להתחייב, אני מקווה שנציגי הליכוד יפעלו בהתאם".