בעלה של איילת שקד בראיון מיוחד: "שילמנו מחיר על הפיצול במחנה"

אופיר שקד מספר בראיון לישראל היום על החיים לצד פוליטיקאית ועל ההלם אחרי שהימין החדש לא עברה את אחוז החסימה. האם היא יכולה להיות ראש ממשלה: "כן. היא מוּנעת מהדברים הנכונים. היא פוליטיקאית-על"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/19 11:03 יב באלול התשעט

בעלה של איילת שקד בראיון מיוחד: "שילמנו מחיר על הפיצול במחנה"
אופיר שקד עם איילת, בתמונה שפרסמה לאחר שחרורו מצה"ל, צילום: ללא

לפני שנה השתחרר אופיר שקד, בעלה של יו"ר ימינה איילת שקד, משירות צבאי כטייס קרבי במשך 26 שנים, אז גם פורסמה לראשונה תמונתו. היום (ה') הוא מתראיין לראשונה, וסיפר ל'ישראל היום' על ההיכרות עם אשתו, על החיים לצד פוליטיקאית ושרה, על הקשר לציונות הדתית, ועל מאמצי האיחוד בימין לקראת הבחירות.

על הקשר לציונות הדתית: "מהרגע שהכרתי את איילת, היא בחורה עירונית מצפון תל אביב, אבל עם אופי של קיבוצניקית. אוהבת שטח וטיולים ולישון באוהל, וזה מראה על הפתיחות שלה ועל החיבור שלה להתיישבות.
היא מחוברת בנימי נפשה לחברים שלה בציונות הדתית. הם מזכירים לי את הקיבוצניקים של לפני 40 שנה, עם ערכים של עזרה לזולת ואהבת המדינה. איילת היא אחד האנשים הכי פתוחים שאני מכיר".

אבל איילת יושבת עם אנשים שרוצים מדינת הלכה ורוצים לחזור לימי דוד המלך.

"זה בדיוק מלמד על הפתיחות שלה ועל היכולת לחבר את כל חלקי האוכלוסייה. היא לא רואה הבדל של דת, מין, גזע וצבע. יש לה ביטחון עצמי, והיא לא צריכה אישור מאף אחד עם מי לשבת. בא אליה חבר כנסת ערבי, שאמר לה שלמרות שהוא לא מסכים איתה, הכנסת לא אותה כנסת בלעדיה".

על ההלם אחרי שהימין החדש נשארה מחוץ לכנסת סיפר: "הדיבור לפני הבחירות היה על 6 מנדטים. לא האמנו שלא נעבור. זה היה באמת הלם, אווירת נכאים. איילת היתה חזקה, אבל לי זה קצת פגע באגו. היה בבית סיעור מוחות איפה טעינו. ברור ששילמנו מחיר בגלל הפיצול במחנה".

נפתלי בנט ואיילת שקד. יחזרו הביתה?

"שילמנו מחיר": הקמת הימין החדשצילום: יוסי זליגר פלאש 90

על התכנון לימים שאחרי הפוליטיקה, עוד לפני שהוכרזו הבחירות החוזרות הוא מספר: "איילת היא בחורה פרקטית. לא תמצא אותה בוכה, אלא מסתכלת על הצד הטוב שיוצא מזה. היו הצעות עבודה ממש טובות, עם כסף טוב ועבודה פחות קשה. יו"ר של חברה, דירקטורית, הרצאות. ישבנו וסידרנו כביכול איך ייראה השבוע החדש שלה ושלנו, וזה נראה ממש טוב. ברגע שהתברר שצפויות בחירות חוזרות, היה די ברור לי מה הכיוון שלה. עניין הכסף הגדול בחוץ לא ניהל אותה, אלא הרצון לחזור לעשייה ציבורית.

מה תעשה אם יום אחד היא תשב לידך בבית, והיא תהיה ראש הממשלה? תתרגל לרעיון הזה בקלות?

"לא. אני לא חי בשלום עם העולם החשוף הזה, אבל אם התרגלנו לכל כך הרבה דברים, נסתדר גם עם זה".

היא עשויה מחומרים של ראש ממשלה?

"כן. היא מוּנעת מהדברים הנכונים, ערכים ואידיאולוגיה. היא פוליטיקאית־על, שיודעת לחבר בין אנשים, מדברת בגובה העיניים ויודעת לקבל החלטות בקור רוח ובצורה מדהימה. בקיצור, יש לה את זה".