לפיד: "אני לא פחות יהודי מגפני וליצמן"

מס' 2 בכחול לבן מסביר את מלחמתו במפלגות החרדיות, וטוען כי היהדות לא שייכת לאף אחד: "אני לא שואל את ליצמן ודרעי איך להיות יהודי. אני לא פחות יהודי מהם בסנטימטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/19 11:05 יא באלול התשעט

לפיד: "אני לא פחות יהודי מגפני וליצמן"
ח"כ יאיר לפיד, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

"העימות שלי עם המפלגות החרדיות הוא לא על יהדות". כך מצהיר הבוקר (ד') יו"ר יש עתיד ומס' 2 בכחול לבן, ח"כ יאיר לפיד, בכנס 'מעריב' והג'רוזלם פוסט המתקיים היום.

לדברי לפיד, "הם מנסים לטעון שזה על יהדות. זה לא. העימות שלי איתם על לימודי מתמטיקה ואנגלית בחינוך החרדי הוא לא על יהדות. הגאון מוילנה היה גאון במתמטיקה. הרמב"ם היה רופא. שלמה המלך דיבר שבעים שפה ולשון. אין בעיה ללמוד אנגלית. זה דיון על כלכלה. על פרנסה. אם הילדים שלהם לא ילמדו מתמטיקה ואנגלית לא יהיה להם ארגז כלים לשוק העבודה. הם לא יוכלו לפרנס את עצמם. אם הם לא יוכלו לפרנס את עצמם, מי יפרנס אותם? הילדים שלנו? למה?"

לפיד אומר כי הוא יהודי לא פחות מראשי המפלגות החרדיות, וטוען כי הם לא יגידו לו איך לחיות: "היהדות היא חלק מרכזי בחיי. היא הזהות שלי. היהדות שלי היא חלק מהדרך שבה מתנהלת המשפחה שלי. שולחן השבת שלי. בוודאי שהבחירה שלי לחיות בישראל היא בחירה יהודית. מה זה אומר על העימות שיש לי עם ליצמן ודרעי? כלום. שום דבר. אני לא שואל את ליצמן ודרעי איך להיות יהודי. אף אחד לא הסמיך אותם לדבר בשם היהדות. אני לא פחות יהודי מהם בסנטימטר. אני לא אגיד להם איך להיות יהודים. הם לא יגידו לי איך להיות יהודי". 

דרעי וליצמן. ידעו ימים טובים יותר

דרעי וליצמןצילום: ללא

בהמשך תקף את אנשי המפלגות החרדיות, והדגיש שהיהדות לא שייכת לאף אחד: "שלא ימכרו לנו שהיהדות בצד שלהם. היא לא בבעלותם. היהדות לא יושבת ברבנות ולא במשרדים של אגודת ישראל. היא נמצאת בתנ"ך, בתלמוד, בארון הספרים היהודי, בבית העלמין הצבאי בקריית שאול. היא נמצאת בערכים היהודיים של ערבות הדדית ודאגה לחלש. אלה ערכים מקודשים. אני מתייחס ליהדות ברצינות. היא לא שייכת לאף מפלגה. היא שייכת לעם ישראל".