ליברמן: "הבחירות כבר הוכרעו, המשיחיים ניצחו"

יו"ר ישראל ביתנו אומר כי גוש הימין-חרדים מגיע ל-61-62 מנדטים, וכי הבחירות הבאות יהיו בעוד שנה וחצי. לדבריו, אם החילוניים בגוש דן לא ייצאו להצביע תקום "ממשלת הלכה קיצונית של נתניהו, שלא תוכל לתפקד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/19 08:41 יא באלול התשעט

ליברמן: "הבחירות כבר הוכרעו, המשיחיים ניצחו"
אביגדור ליברמן, צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

בספורט קוראים לזה לוחמה פסיכולוגית, בפוליטיקה הישראלית קוראים לזה קמפיין גוועאלד. בראיון שיתפרסם מחר ב'ידיעות אחרונות' אומר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי הבחירות כבר הוכרעו, ומשרטט תרחיש בלהות ליום שאחרי הבחירות, כשתקום ממשלת ימין-חרדים.

"התמונה שמסתמנת מבחינתנו היא מדאיגה מאוד. תרחיש הייחוס שלנו מראה באופן ברור שגוש החרדים והמשיחיים מגיע ל62-61 מנדטים". כך ליברמן. לדבריו, "אם בפעם הקודמת לנתניהו חסר מנדט אחד, הפעם מעל ומעבר לכל ספק יהיה לו את זה. גם עוצמה יהודית עוברת את אחוז החסימה וגם ימינה יביאו לו את מה שחסר לו בפעם הקודמת. יהיו לו לפחות 62-61 מנדטים ונתניהו ירכיב את ממשלת ההלכה שלו".

יו"ר ישראל ביתנו מזהיר כי התרחיש היחיד בו יכולה ממשלה כזו להימנע, הוא אחוז הצבעה של "לפחות 70 אחוז" באזור גוש דן: "הדבר היחידי שיכול למנוע הקמת ממשלה קיצונית הם מצביעים חילוניים, מסורתיים ועולים במיוחד בתל-אביב, בגוש דן, באזור השרון".

מוטרד מממשלה עם החרדים. ליברמן בתקופה אחרת

מוטרד מממשלה עם החרדים. ליברמן בתקופה אחרתצילום: פלאש 90

"שיעור ההצבעה שם חייב להיות לפחות 70%", מתריע ליברמן. "אם אין 70% הצבעה בגוש דן והשרון, נתניהו מרכיב בוודאות את הממשלה הבאה. תוך חודש לאחר מכן הוא יעביר את כל החוקים שהוא רוצה להעביר, כחול לבן מתפרקים לרסיסים וגם כמה רסיסים מכחול לבן יצטרפו לאותה ממשלת הלכה קיצונית של נתניהו. זו תהיה הממשלה הגרועה ביותר מאז קום המדינה. ממשלה על גבול הטירוף".

'תרחיש האימים' של שר הביטחון לשעבר, שישב לאורך רוב הקדנציה שלו בממשלות ימין-חרדים, לא מסתיים כאן, והוא טוען כי הבחירות הבאות ייערכו תוך שנה וחצי, כי ממשלה כזו לא תחזיק מעמד: "להערכתי, הפעם בגלל העיתוי, הייאוש ועוד כל מיני סיבות, אחוז ההצבעה יותר נמוך. זאת התמונה. מה שהכי מטריד אותי שתקום בישראל ממשלת הלכה נטו. היא לא תחזיק מעמד יותר מדי זמן. היא תקרוס ברעש עצום תוך שנה וחצי. ואז נצטרך ללכת עוד פעם לבחירות. למעשה, אנחנו מכינים פה קרב אמיתי, קרב גדול לעוד שנה וחצי".

לדבריו "לממשלה כזו אין שום סיכוי להתמודד עם כל האתגרים. גם בתחום הכלכלי, הביטחוני, החברתי, גם בתחום דת ומדינה. תהיה פה מטוטלת במשך שנה וחצי".