נפתלי בנט לכיפה: "ערוץ 13 עשו עלילת דם בצורה הנוראה ביותר"

יו"ר הימין החדש מתייחס באולפן כיפה להקלטות השיעורים המלאים ממכינת נווה, דורש מהכתב להתנצל ומתנצל בפני הרב אסף נאמבורג

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/09/19 21:25 ח באלול התשעט

נפתלי בנט לכיפה: "ערוץ 13 עשו עלילת דם בצורה הנוראה ביותר"
בנט באולפן כיפה, צילום: כיפה

שר החינוך לשעבר ויו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, מתייחס באולפן כיפה לסערה סביב ההקלטות שנחשפו במכינת נווה, בראשותו של הרב רפי פרץ, ולעיוות שעשו להם בערוץ 13. 

הערב (א') נחשפנו ששיעורים של הרב אסף נאמבורג נחתכו ויצאו מהקשרם. מה התגובה שלך

"לי יצא לעבוד עם התקשורת במדינת ישראל מאז שנת 2006. אני כמעט לא זוכר, אולי בכלל, אירוע כל כך חמור ומחליא כמו מה שערוץ 13 עשו פה לרב אסף. הם לקחו מצב שהוא במשחק תפקידים משחק פעם אחת את החרדי, פעם את האנטי דתי, פעם את החילוני. חתכו את ההקדמות וציירו את זה כאילו אלו הדעות שלו". 

"ציירו אותו כאדם שונא חילונים ושונא צה"ל כאשר המצב בדיוק הפוך. מדובר בבן אדם עם נפש טובה, ציוני מלמד במכינה שמלמדת דורות לשירות צבאי משמעותי. אין לי מילים. עלילת דם בצורה הנוראה ביותר. זה נועד כדי להכפיש אותו, ואת המכינות כמו עלי ועצמונה ובניסיון להכפיש את כל הציונות הדתית". 

"אני אומר לערוץ 13-תתביישו. אותו כתב חייב להתנצל, ואם לא אני לא יודע מה. מעבר לזה אני חושב שכל ערוצי התקשורת, באותה עוצמה שהם הוציאו את השקר, הם צריכים לצאת ולהבהיר. אני גאה בציונות הדתית, אני גאה ברב אסף ומבקש ממנו בשם עם ישראל- סליחה".  

יכול להיות שזה נח למתג את הציונות הדתית כולה ככה, אחרי שגם אתם התחברתם עם סמוטריץ' והרב פרץ? 

"כל הסיפור הוא מ-2013, עת כניסתי לפוליטיקה. מאוד אהבו את הציונות הדתית חלשה, מחייכת ומתעסקת בנושאים דתיים. אפשר לגרש אותה מכל מקום ולא לספור אותה, אז הם יעשו קצת הפגנות, גם באוסלו הם הפגינו קצת, כך אוהבים את הציונות הדתית".
 

"ב-2013 באנו ואמרנו משהו חדש מתחיל. לציונות הדתית ולימין החילוני הערכי יש 'סיי' ואנחנו מתכוונים לשים יד על ההגה של מדינת ישראל. וכן, להתערב בנושאים כלכלים, ביטחונים ומדיניים-מאז הכל התהפך. מאז התקשורת על הראש שלנו. המושג הדתה הומצא עבורי. עד שנכנסתי למשרד החינוך לא היה מושג כזה. לא משנה שקידמתי חמש יחידות בשלומי ובאופקים באנגלית, מדעים ומתמטיקה, אבל כן-יש לי כיפה על הראש ואני דעתן, אני נגד שחרור מחבלים והובלתי לצוק איתן. הם רואים בן אדם חזק ושמים את כל האש עליו".