חגיגה דמוקרטית: שליחים ישראלים מצביעים ברחבי העולם

שליחים ועובדי משרד החוץ מסביב לעולם כבר ממשו את זכותם הדמוקרטית לקראת הבחירות שצפויות להתרחש בישראל בשבוע הבא, חלקם אף נסעו מרחק עשרות קילומטרים או אפילו טסו כדי לשים את הפתק שלהם בקלפי

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/19 19:15 ח באלול התשעט

חגיגה דמוקרטית: שליחים ישראלים מצביעים ברחבי העולם
צילום: בני עקיבא העולמית

שליחים ישראלים מטעם תנועת בני עקיבא העולמית, הסוכנות היהודית ותוכנית "בן עמי" של ההסתדרות הציונית העולמית, הצביעו בקלפיות במקומות מרוחקים ומפתיעים בעולם, ולחלקן אף נסעו מרחק עשרות קילומטרים או אפילו טסו כדי לממש את זכות ההצבעה שלהם.

כך למשל יסכה ומוטי גודמן, שליחי בני עקיבא במלבורן, אוסטרליה, שנסעו עשרה ק"מ לכל כיוון עם שלושת ילדיהם, כדי להצביע בקלפי בסידני. כשנשאלו איך הסתדרו עם הילדים בנסיעה הארוכה, הם ענו, שכמובן היו הרבה עצירות בדרך והרבה "אבא, מתי מגיעים?" אך "זה היה שווה את זה כדי לבחור!".

צילום: בני עקיבא העולמית

 

אלישבע ונועם פוגל, השליחים בניו זילנד, טסו במיוחד מאוקלנד לוולינגטון כדי להגיע לקלפי, דויד ושרה סעייד מארגנטינה הצביעו אף הם בקלפי מרוחקת עשרות קילומטרים מביתם שבסנט פאולו, ואילו גלית ויצמן ואביב פלזן, שתי ש"שיניות, בוגרות שמינית, העושות את שנת השירות שלהן בקהילה היהודית בבולוניה שבצרפת, הגיעו בצוותא לקלפי להצביע לראשונה בחייהן, דווקא בפריז. 

הבחירות בחו''ל הסתיימו ביום שישי האחרון בשעה שש בבוקר. אחוזי הצבעה עמדו על 69 אחוז מתוך 5086 בעלי זכות הצבעה .חלק מהקלפיות עשו את דרכן כבר היום לישראל, ויחכו בכנסת עד לתום ספירת הקולות ביום הבחירות הישראלי. 

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן