הצעת הליכוד ל'נעם': סגירת רחבת המשפחות בכותל בתמורה לפרישה

ח"כ מיקי זהר נפגש, לדבריו בגיבוי נתניהו, עם ראשי מפלגת נעם, והציע להם לפרוש תמורת ביטול מתווה הגיור וסגירת 'עזרת ישראל'. בליכוד מכחישים בתוקף, ובנעם מבהירים: "נייצג בכנסת ציבור רחב"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/09/19 08:42 ה באלול התשעט

הצעת הליכוד ל'נעם': סגירת רחבת המשפחות בכותל בתמורה לפרישה
הכותל המערבי, צילום: הותר לשימוש

אחרי פייגלין - מפלגת נעם על הכוונת. על פי דיווח הבוקר (ה') בידיעות אחרונות, ח"כ מיקי זהר (הליכוד) נפגש עם ראשי מפלגת נעם, והציע להם לפרוש מהמירוץ, ובתמורה ממשלת הליכוד שתיבחר תסגור את הרחבה הדרומית בכותל - עזרת ישראל - למשפחות. המאבק בתנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ושמירת רחבת הכותל בידיים אורתודוקסיות היא אחד המסרים העיקריים בקמפיין מפלגת נעם.

הצעה נוספת שהציע זהר, על פי הפרסום, לראשי מפלגת נעם, היא ביטול "מתווה ניסים" בנושא הגיור, וכן הבטחת תפקיד בכיר, לא תפקיד שר, לאיש מפלגת נעם.

במסגרת ההצעות השונות הובהר כי אם נעם תקבל אותן, ותסיר את התמודדותה, מפלגת יהדות התורה תהיה אחראית לקידומן בממשלה, והן יזכו לתמיכת ראש הממשלה נתניהו. בפגישה לא הושגו הסכמה מעשית, אך סוכם על המשך המגעים לקראת הבחירות.

מיקי זהר

ח"כ מיקי זהרצילום: יונתן זינדל/פלאש 90

מיקי זהר צוטט בידיעה כי "הם היו מאוד עקשנים והרגשתי שהם ראש בקיר. יכולה להירשם על שמם נקודה שחורה בהיסטוריה של מדינת ישראל שתלווה אותם עד סוף ימיהם, הם מסכנים את כל שלטון הימין". זהר ציין כי יידע את ראש הממשלה נתניהו לפני הפגישה וקיבל את אישורו.

בהמשך פרסם ח"כ זהר הכחשה שהגיש הצעות ספציפיות לנעם: "במהלך הפגישה עם אנשי נעם לא הגשתי שום הצעה בניגוד גמור למה שפורסם בידיעות אחרונות". כתב בטוויטר.
"התמקדתי בהסבר מפורט כיצד הם עלולים להקים עלינו ממשלת שמאל בניגוד לאידיאולוגיה שלהם.
אין לי ולא היתה לי שום יומרה להציע להם הצעות כאלו ואחרות ואיני אחראי להצעות שהם קיבלו מיהדות התורה".

בליכוד הכחישו מכל וכל את הדברים ומסרו: "לא היה ולא נברא. לא יהיה שינוי בגיור ואף אחד לא יסגור את רחבת הכותל הדרומי. לא הוגשה ולא תוגש הצעה למפלגת נעם מטעם הליכוד. אסור לבזבז קולות על מפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה".

ממפלגת נעם נמסר בתגובה: "הפוליטיקאים של יהדות התורה הוכיחו שברגע האמת אין על מי לסמוך. נעם תייצג בכנסת ציבור רחב, חרדים, דתיים וכל יהודי שחשוב לו מדינת ישראל יהודית, ערכית ועצמאית ללא השפעות זרות".