בלעדי: תיעוד רגע חתימת ההסכם בין רבני הציונות הדתית ליהדות התורה

קבוצת רבנים ואישי ציבור בקרב הציונות הדתית חתמו על הסכם של שיתוף פעולה עם מפלגת יהדות תורה. ברגע ההסכם שנחתם נכחו ח"כ מאיר פרוש, הרב אבי"ק שרייבר, הרב דוד חי כהן ומי שיעמוד בראש המטה הדתי לאומי של יהדות התורה - יעקב שטרנברג

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 04/09/19 12:37 ד באלול התשעט

בלעדי: תיעוד רגע חתימת ההסכם בין רבני הציונות הדתית ליהדות התורה
רגע החתימה, צילום: הותר לשימוש

אתמול (ג') פורסם כי קבוצת רבנים ואישי ציבור בקרב הציונות הדתית חתמו על הסכם של שיתוף פעולה עם מפלגת יהדות תורה. ברגע ההסכם שנחתם נכחו ח"כ מאיר פרוש, הרב אבי"ק שרייבר (לשעבר מכפר דרום), הרב דוד חי כהן ומי שיעמוד בראש המטה הדתי לאומי של יהדות התורה - יעקב שטרנברג, פעיל ציבור, מראשי מטה מאמ"צ המיתולוגי. רגע החתימה, באופן סימבולי אירע ביום פטירתו של הרב קוק.

צפו ברגע החתימה, בסרטונים שהגיעו אל מערכת כיפה 

סיעת "אור לישראל" שעומדת מאחורי היוזמה טוענת כי יש מספר לא מבוטל של אנשי ציבור בקרב הציונות הדתית שתומכים ברעיון. "אין לנו בית יותר", אומר לכיפה אחד ממובילי המהלך. "מרגע שאישה לא דתייה עומדת בראשה המפלגה, אין לנו למי להצביע. במקביל, אנחנו גם לא מעוניינים לזרוק את הקול שלנו לפח". 

על פי ההסכם, "יהדות התורה אינה תומכת ואינה מעוניינת חס ושלום בנסיגות מארץ ישראל על פי החלטת מועצת גדולי התורה", נחתם בהסכם. עוד נחשף כי על פי ההסכם: "הנוכחות המוגברת של יהודים בעיר העתיקה, ובחלקים נוספים בתוך יו"ש מכלילה אותנו בין אלה המחוייבים לדאוג לשלומם האישי".

בין היתר, אתמול פורסם כי הרב דוד חי הכהן, מרבני הציונות הדתית חשף כי הוא מתעתד להביע תמיכה במפלגת יהדות התורה. הוא הוסיף ואמר שרבנים נוספים תומכים במהלך, אך אינם רוצים להיחשף בשלב זה. "אנחנו במגעים עם יהדות התורה ובעל פה הדברים מסוכמים, יש עדיין עניין של ניסוחים. זה עדיין לא סופי, אבל אנחנו מתקרבים לסיכום בע״ה. יש איתנו עוד רבנים מהציונות הדתית, אבל הם לא מעוניינים להיחשף".