עוקף לפיד? ההבטחה של בני גנץ לאשכנזי

יו"ר כחול לבן הבטיח לגבי אשכנזי שהוא יוביל את המפלגה אחריו, זאת על אף הסכם הרוטציה עם יאיר לפיד: "אם אצטרך לפרוש - אתה תהיה מחליפי", אמר לו. כחול לבן בתגובה: "שקר מוחלט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/19 08:40 ד באלול התשעט

עוקף לפיד? ההבטחה של בני גנץ לאשכנזי
ראשי כחול לבן , צילום: באסל עאווידת, פלאש 90

הבלאגן במפלגת כחול לבן לא עוצר. בני גנץ חולם על ראשות הממשלה, אך קרב הירושה על ראשות המפלגה ביום שאחריו, החל עוד לפני החיבורים ברשימה. על פי פרסום הבוקר (ד') ב"ישראל היום", יו"ר הרשימה בני גנץ הבטיח לגבי אשכנזי כי הוא יהיה זה שיחליף אותו, אם ייאלץ לפרוש, וזאת ללא תיאום עם יאיר לפיד, על אף הסכם הרוטציה.

על פי הפרסום, גורמים המעורים בפרטים סיפרו כי בתקופת קמפיין הבחירות הקודם, במסגרת החיזורים של גנץ אחרי אשכנזי כדי שיצטרף לרשימה, נתן גנץ הבטחה ג'נטלמנית לאשכנזי כי ביום שהוא יפרוש או ייאלץ לפרוש, אשכנזי יהיה מחליפו. כזכור, אשכנזי הצטרף לרשימה רק לאחר האיחוד בין חוסן לישראל ויש עתיד, בבוקר הגשת הרשימות בבחירות הקודמות.

לפי מקורבים לגנץ ולאשכנזי, בין השניים היו כמה פגישות שבהן, כאמור, ניסה גנץ לשכנע את אשכנזי להצטרף עמו לפוליטיקה. פגישות אחדות נערכו ב"זולה" של גנץ ביפו, ופגישה אחת נערכה בביתו של איש העסקים שלמה דוברת. אף שהשיחות נערכו בין גנץ לבין אשכנזי בארבע עיניים, השניים שיתפו את אנשיהם בתוכנן.

במקביל מתפרסם ב'ישראל היום' ראיון עם יאיר לפיד, בו נשאל האם הוא מאמין שיהיה ראש ממשלה ברוטציה עם בני גנץ וענה כי "כן. עשיתי הסכם עם אנשים הגונים. כשיש לך הסכם עם אנשים הגונים אתה מרגיש בטוח". 

בכחול לבן מסרו בתגובה לדברים: "מדובר בשקר מוחלט".