בנט: "נתניהו מאמץ את התכנית שלי"

בנט: "הצלחנו!", ראש מועצת יש"ע: "מצפים בכיליון עיניים", ובתנועת הריבונות מזהירים מאיבוד שאר השטח - הפוליטיקאים בימין מגיבים להודעת ראש הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/19 11:01 א באלול התשעט

בנט: "נתניהו מאמץ את התכנית שלי"
נתניהו ובנט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

תגובות אוהדות אך מאופקות בימין להכרזת נתניהו על החלת הריבונות ביהודה ושומרון. ראש הממשלה אמר הבוקר (א') בפתיחת שנת הלימודים בבית ספר באלקנה, כי "אנחנו בונים כאן בתים חדשים. אנחנו לא נעקור פה אף אחד. לא יהיה יותר גוש קטיף, לא יהיו יותר עקירות, ובעזרת ה׳ אנחנו נחיל את הריבונות היהודית על כל היישובים כחלק מארץ ישראל וממדינת ישראל". 

בתגובה לדברים אמר יו"ר הבית היהודי לשעבר, נפתלי בנט, מס' 4 ב'ימינה', כי נתניהו מאמץ את התכנית שלו עצמו: "לפני 8 שנים כשרה״מ נתניהו מהליכוד דהר לעבר שתי מדינות לשני עמים, כשהתווכחו האם יפנו 97% או 93% משטחי יו״ש, פרסמתי לראשונה את תכניתי להחלת החוק הישראלי על שטחי C. "אתה הזוי" גיחכו כולם. היום אותו ראש ממשלה מאמץ את התכנית. הצלחנו! זו הסיבה להצביע ימינה -טב". כתב בנט.

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין אמר בתגובה להכרזת רה"מ באלקנה: "מברך את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הכרזתו החשובה. כפי שאמרתי לא אחת, החלת הריבונות היא יישום בשטח של זכותנו ההיסטורית, ושולחת גם מסר חשוב לכל ארגוני הטרור המבקשים לקעקע את נוכחותנו בכל רחבי ארץ ישראל".

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטייןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו''ר מועצת יש''ע חננאל דורני בתגובה להכרזתו של ראש הממשלה על החלת ריבונות: "אני מברך את ראש הממשלה על הכרזתו להחיל ריבונות על היישובים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זהו עוד שלב בדרך להחלת הריבונות ואנחנו מצפים בכיליון עיניים לתוצאות בשטח. ריבונות היא חזון ההתיישבות, עליו חלמנו במשך שנים ונשמח לראות את החלום מתגשם במהרה".

מתנועת הריבונות נמסר כי התנועה "מקבלת בברכה זהירה את דברי ראש הממשלה" ועם זאת "התנועה שבה ומזהירה מרמיזה אפשרית בדברי נתניהו ולפיה תתאפשר הקמת ישות מדינית ערבית על שאר שטחי יהודה ושומרון.

"יישות כזו תהווה איום ביטחוני ואסטרטגי על ליבה של מדינת ישראל ובעיקר תהווה פגיעה אנושה בחזון הציוני-יהודי אליו כסף עם ישראל לאורך שנות גלותו, השבת הריבונות הישראלית על ארץ ישראל כולה", דברי יהודית קצובר ונדיה מטר, ראשי תנועת הריבונות.

"בתנועה מזכירים לציבור בישראל ולראש הממשלה את דבריו של ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, בקונגרס הציוני בציריך (1937) ולפיהם "אין רשות לשום יהודי לוותר על זכות העם היהודי בארץ. אין זו מסמכותו של שום יהודי, אין זו מסמכותו של שום גוף יהודי, אין זו אפילו מסמכותו של העם היהודי כולו החי אתנו היום - לוותר על איזה חלק שהוא בארץ. זוהי זכות האומה היהודית לדורותיה, זכות שאינה ניתנת להפקעה בשום תנאי".

ראש מועצת הר חברון, יוחאי דמרי, אמר כי "אנו מברכים את ראש הממשלה על כוונתו להחיל ריבונות ביהודה ושומרון, אמירתו היא היסטורית חשובה ואמיצה ונשמעת לראשונה מפיו של ראש ממשלה בישראל. לאחר ירושלים ורמת הגולן הגיע הזמן לקבע את זכותנו ההיסטורית גם על ארץ התנ"ך. 
אני קורא לראש הממשלה לא להסתפק בהחלת הריבונות רק על שטחי היישובים המהווים 9% בלבד משטח יהודה ושומרון ולהחיל ריבונות על כל שטחי c הכוללים 60% מהשטח ונמצאים תחת אחריותה האזרחית והבטחונית של מדינת ישראל".