סקר מנדטים: ליברמן ממשיך להיות לשון מאזניים

למרות שעל סדר היום בשבוע האחרון עמד הנושא הביטחוני - מפלגת ישראל ביתנו ממשיכה לשמור על כוחה; עוצמה יהודית מטפסת במעלה הסקרים בעשיריות אחוזים; העבודה ממשיכה להתכווץ למרות גילוח השפם של עמיר פרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/19 09:28 כט באב התשעט

סקר מנדטים: ליברמן ממשיך להיות לשון מאזניים
אביגדור ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בתום שבוע של תקיפות מעבר לגבול הצפוני, שבוע של איומים מכיוון חיזבאללה וירי מעזה לעבר יישובי העוטף, ושבוע שכמעט ולא דובר על נושאים כמו דת ומדינה - יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן יכול להיות רגוע כאשר מפלגתו עומדת על 10 מנדטים בסקר של 103FM.
 
בנוסף, על פי הסקר 40 אחוזים מהנשאלים תמכו בכך שראש הממשלה, בנימין נתניהו יצרף את שלושת הרמטכ"לים לשעבר ס מטעם מפלגת כחול לבן לקבינט חירום מיוחד. 39 אחוזים סברו כי רה"מ לא צריך לעשות זאת. היתר, 21 אחוזים, לא הביעו דעה.
 
מפת המנדטים השבוע צמודה מאי פעם: הליכוד בראשות נתניהו שומר על כוחו עם 32 מנדטים. צמודה אליו מפלגת כחול לבן, שמתחזקת במנדט ומגיעה ל־31 מושבים. פער של מנדט אחד בלבד. עם זאת, הפער בין הגושים לא משתנה ועומד גם השבוע על 3 מנדטים.

הליכוד
32
הליכוד
כחול לבן
31
כחול לבן
שס
8
שס
ישראל ביתנו
10
ישראל ביתנו
הרשימה המשותפת
10
הרשימה המשותפת
יהדות התורה
7
יהדות התורה
זהות
0
זהות
העבודה-גשר
5
העבודה-גשר
המחנה הדמוקרטי
7
המחנה הדמוקרטי
ימינה
10
ימינה
נעם
0
נעם
הסקר נערך על ידי 103FM בתאריך 30/08
בחירות 2019 - מאגר הסקרים המלא

 
מי שנחלשת במנדט אחד השבוע היא הרשימה המשותפת. אחרי שבועות ארוכים שזכתה בסקרנו ל־11 מנדטים, היא רושמת השבוע נתון של 10 מנדטים. נתון זהה רושמות גם מפלגת ימינה בראשות איילת שקד וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. 10 המנדטים שהוא אוחז כבר שבוע שלישי ברציפות בסקרים מבטיחים את תפקידו כלשון מאזניים, שבלעדיה אף אחד מהגושים הפוליטיים לא יכול להרכיב ממשלה אך ורק עם שותפיו הטבעיים.
 
בשאר המפלגות השבוע לא נרשם שינוי: המחנה הדמוקרטי עם 7 מנדטים והעבודה עם 5 - למרות גילוח השפם של עמיר פרץ; ש"ס עם 8 מושבים ויהדות התורה עם 7.
 
מתחת לאחוז החסימה, ובמקביל לסיום דרכה העצמאית של מפלגת זהות, ממשיכה עוצמה יהודית לטפס במעלה הסקרים בעשיריות אחוזים. השבוע עמדה המפלגה על 2.5 אחוזים - עדיין מתחת לאחוז החסימה, אבל נתון שיא למפלגה של איתמר בן גביר בסקרנו מאז מועד הגשת הרשימות.
 
הסקר השבועי בוצע אתמול, 28 באוגוסט, על פי שיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וריאיונות טלפוניים בשעות היום והערב, בקרב 600 איש/ה שענו בפועל, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בגילי 18 ומעלה). טעות הדגימה עומדת על 4 אחוזים, ושיטת הדגימה היא 'אשכולות דו-שלבי' (מספר המתבקשים להשתתף - 3,483 בני אדם).