נתניהו לפייגלין: "רואה אותך שר בממשלה"

ראש הממשלה ויו"ר מפלגת זהות בהצהרה משותפת אחרי ההסכם שנחתם בין השניים. נתניהו אמר כי יפעל לאישור קנאביס רפואי וכי הוא רואה את פייגלין שר בממשלתו. פייגלין הבהיר כי אישור ההסכם מחייב משאל של מתפקדי זהות

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 29/08/19 17:32 כח באב התשעט

נתניהו לפייגלין: "רואה אותך שר בממשלה"
צילום: צילום מסך

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ויו"ר מפלגת זהות, משה פייגלין מצהירים בשעה זו על הליכה משותפת יחד בבחירות הקרובות. נתניהו פתח את נאומו באיום על ארגון הטרור חיזבאללה ואמר להם: "דיר באלק".

"אני מרגיש שזו הפעם הראשונה שאני מדבר באמת עם משה פייגלין. שנינו דוגלים בכלכלה חופשית, בחירויות הפרט", אמר נתניהו. ראש הממשלה התייחס לתרופת הקנאביס ואמר כי יש אנשים שמגיע להם לקבל את התרופה. "אביא לאישור הכנסת אישור של קנאביס רפואי".

ראש הממשלה אמר לפייגלין כי הוא רואה אותו כשר בממשלתו הבאה. "אני באמת מתכוון לזה. אני חושב שנוכל לעבוד יחד כדי להציב את היעדים האלה. זו תוספת כוח וחשוב למדינת ישראל. אני קורא למצביעי זהות להמשיך את החזון שלנו".

"משה, זה לא סוד שהיחסים שלנו ידעו עליות ומורדות, בעיקר מורדות", אמר נתניהו. "כשפגשתי אותך לפני כמה ימים והתחלנו לשוחח הרגשתי שזו הפעם הראשונה ששוחחנו באמת. שיחות מעמיקות, ארוכות ואני אומר לכם מאוד מעניינות, ואתה אמרת לי, "תגיד למה זה לקח לנו 25 שנים לקיים שיחות כאלה?"  טוב, יש לפעמים מקרים כאלה". 

"אבל גילינו דבר פשוט שידענו אותו אבל לא בעוצמה שהתגלתה, ששנינו דוגלים באותן פעולות למען כלכלה חופשית, הורדת מסים, עידוד תחרות, שנינו תומכים בחירויות הפרט, בהורדת הרגולציה, אתם יודעים כמה אני עובד קשה בעניין הזה כראש ועדת השרים לענייני רגולציה, בשחרור ההתערבות הממשלתית שפוגעת באזחרים ובעלי עסקים ובייחוד בעסקים הקטנים". 

נתניהו המשיך ואמר: "שנינו מסכימים על שורת פעולות שנדרשות להורדת יוקר המחייה, שנינו מודעים למצוקת העולים ואנחנו מחוייבים לפתור אותה, ויש עוד דבר אחד חשוב מאוד שאנחנו שמנו לב, אנחנו עדים למקרים קשים ביותר של עשרות אלפים חולים שזקוקים לתרופת הקנאביס ומגיע להם לקבל את תרופת הקנאביס ואינם משיגים אותה. זה לא מתקבל על הדעת". 

משה פייגלין

משה פייגליןצילום: כיפה

יו"ר מפלגת זהות אמר כי על פי ההסכם יחוקק חוק לגליזציה לחולים. "זוהי מהפיכה מצילת חיים" אמר פייגלין. "אבל לא רק בנושא הכאוב הזה התחלנו להגשים את חזונה של זהות", אמר פייגלין. "בהסכם שלפניכם יש בשורה גדולה לשוק הפרטי, להורדת יוקר המחיה, ולעסקים הקטנים בישראל. כל עסק חדש, עד לגובה מחזור של 2 מליון שקלים, לא ישלם מס הכנסה בשנתיים הראשונות להקמתו, עד שיתקזז על כל הוצאות ההקמה. בהסכם הזה יש בשורה של שוק חופשי והתחלה של הורדת יוקר המחיה – כי  כל מוצר שיש לו תקן ממדינה מפותחת, לא יצטרך עוד ע"פ ההסכם,  לעבור גם תקינה ישראלית".

פייגלין אמר כי ידוע שדרכו שלו ושל ראש הממשלה לא תמיד היתה 'סוגה בשושנים', חולקים בנושאים הללו בדיוק את אותה השקפת עולם. "אני חייב לומר לך אדוני, שאני מלא הערכה מן האופן היסודי שבו נכנסת בעובי הקורה עד שנמצא הפתרון לחולים – וגם לסוגיות נוספות. אני פונה מכאן אל כל חברי מפלגתי שהיא לא פחות ממדהימה. כידוע התחייבתי שזהות תתמודד גם במועד ב', ועל אף שאיש לא יכול היה לחזות את ההתפתחות הזו, אני חש מחוייבות מוסרית להביא את ההסכם הזה לאישור של כולכם במשאל מתפקדים מסודר. אני מאמין, כי לא רק לחולים ולכלל החברה הישראלית יש כאן בשורה גדולה, אלא קודם לנו - לחברי מפלגת זהות ולמתפקדיה". 

יו"ר מפלגת זהות הבהיר כי ההחלטה של ההסכם - תלויה במפלגת זהות ובמשאל מתפקדי זהות. "לכם – שהבאתם לחברה הישראלית שיח אחר, שיח ערכי וליברלי, שיח של חירות וזהות, לכם  - חברות וחברים, ניתנת עכשיו האפשרות להתחיל ולבצע. להתחיל ולהגשים. לכולנו ניתנת עכשיו האפשרות לבנות לתפארת בשנים הבאות את המפלגה המדהימה שלנו - מתוך הממשלה. תוך שעבדכם הנאמן, יו"ר המפלגה, כבר פועל כשר ביצועי בכדי לקדם ולהגשים את החזון הנפלא של זהות. נסתרות דרכי הבורא – אבל אני מאמין, שאם במשאל המתפקדים שנערוך ביום ראשון, אתם תצביעו בעד אישור ההסכם – מה שנחזה היה להיראות כמפלה במועד א', יתברר בדיעבד כהצלחה גדולה. הבחירה היא שלכם ושלכם בלבד. אני מבקש מכם לאשר את ההסכם".