"כתבה נבזית": בנט יוצא להגנת מכינת עצם

שר החינוך לשעבר יוצא נגד ההתקפות על הציונות הדתית ועל מכינתו של הרב פרץ: "ישנם אנשים שכל עיסוקם לנבור בארכיונים על פני אלפי שעות של שיעורי תורה, וללקט בפינצטה כל אמירה מורכבת או מתלהמת של מישהו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/19 09:46 כח באב התשעט

"כתבה נבזית": בנט יוצא להגנת מכינת עצם
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

לאחר ההתקפות נגד מכינת עצם והרב רפי פרץ, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, יצא להגנת המכינה, וכתב ברשתות החברתיות: "לא אתן לאף אחד להפוך את הציונות הדתית לשק החבטות של התקשורת והשמאל האנטי-דתי". 

"הערב, כמו עשרות פעמים בשנים האחרונות, שודרה עוד כתבה בתקשורת על המכינות הקדם צבאיות הדתיות "הנוראיות".הפעם על הכוונת: מכינת עצמונה.  על פי הכתבה הנבזית בערוץ 13, המכינה מחנכת את תלמידיה לא להתגייס לצה"ל "החילוני", ומחדירה למוחות הרכים של תלמידיה ש"החילונים כמעט אויבים" – כן, כך ממש בכותרת 

יש קמפיין רחב-היקף להשחיר את הציונות הדתית, את תנועות הנוער שלה, את המכינות שלה, את רבניה, את בוגריה, ובעצם לצבוע את חובשי הכיפות כאנשים נבערים, חשוכים, פרימטיביים, גסים ושונאי-חילוניים. הקמפיין ממומן היטב.

ישנם אנשים שכל עיסוקם לנבור בארכיונים על פני אלפי שעות של שיעורי תורה, וללקט בפינצטה כל אמירה מורכבת או מתלהמת של מישהו—ואז להעביר לתקשורת ולהוציא כותרת ראשית. העיקר להשחיר את הכיפות הסרוגות. להשניא אותם על עם ישראל. זה לא יעבוד. לא נאפשר לזה לקרות.

אמנם לא נולדתי דתי, אך לאחר שמשפחתי חזרה בתשובה, גדלתי בחינוך הממלכתי דתי, הייתי חניך ומדריך בבני עקיבא, וכמו מרבית דורי, למדתי בחינוך ממלכתי דתי ובישיבה תיכונית, ואני גאה בכך. מהציונות הדתית ומהוריי ינקתי את ערכיי. את אהבתי לעם שלנו. את חיבורי לארץ שלנו. את אמונתי בתורה. וכך רוב מוחץ של הציונות הדתית. 
קמפיין ההכפשה של הפורומים האנטי דתיים הללו ייכשל. 
הוא ייכשל כי הוא שקר.

הוא ייכשל מפני שהציבור הישראלי פוגש בכל יום, ובכל מקום את בנות ובני הציונות הדתית. 
והוא רואה בהם את ארץ ישראל הטובה והישנה. 
בתנועות נוער. בהתנדבות מסיבית בבתי חולים ובתי אבות. 
ביחידות קרביות בצה"ל ובקצונה. בשירות לאומי בחינוך מיוחד. בהתיישבות בארץ ישראל. בכלכלה. בכל מקום. לצערנו, גם בקרב חללי צה"ל. 

אני רחוק מלחשוב שהציונות הדתית מושלמת, או מורמת מעם. אדם דתי אינו טוב-לב יותר, או חכם יותר, או ראוי יותר מאדם שאינו דתי.אין זה סוד שיש לי לעתים ביקורת על התנשאות מסוימת בקרבנו ושאני מאמין בצורך להסיר את המחיצות בעם ישראל, לחבר את כולם ולכולם. בגלל זה הקמתי את הימין החדש. בכלל, אני מתעב את הביטוי "מגזר". את מי אנחנו גוזרים ממי?

גם אין זה סוד שבנושאים רבים יש מחלוקת ביני לבין ידידיי הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ. אבל—וזה אבל גדול—אני מאמין גדול בקו היסודי של הציונות הדתית—תורה ועבודה. ששמרנו על הגחלת היהודית משך 2000 שנה בגולה בזכות התורה והמצוות. שלא נצליח להישאר בארצנו לאורך זמן ללא חיבור עמוק לשורשים היהודיים שלנו—ללא קשר לרמת שמירת המצוות של כל אחד ואחד. 

אני נפעם כאשר אני פוגש בת שירות לאומי נותנת את הנשמה לילד עם שיתוק מוחין—תמיד יהיה לה חיוך אוהב. 
אני נפעם כאשר אני רואה את הנהירה של בוגרי חמ"ד לשרת את המדינה שלנו עוד ועוד ועוד. 
אני נפעם כאשר אני רואה חיילת דתיה ששומרת על ערכיה ותורמת לביטחון ישראל. 
אני נפעם כאשר אני רואה תלמיד חכם מקדיש חייו ללימוד תורה ולעשיית חסדים. 
אני נפעם כשאני רואה מג"ד חי"ר דתי קם מוקדם בבוקר כדי להניח תפילין.  

אה, וכדי שלא אשכח: באותה מכינת עצמונה שכביכול—על פי ערוץ 13-- מחנכים שלא לשרת בצה"ל —יש 100% גיוס לצה"ל, 85% גיוס לקרבי (כולם, למעט מי שאין לו פרופיל קרבי). 
לצערי גם 13 חללי צה"ל בכללם האחים אוריאל ואלירז פרץ שנפלו שניהם בקרב על הגנת המדינה שלנו ו5 חללי פיגוע נוראי במכינה.