האקרים רוסים פרצו לנייד של גנץ

דו"ח חברת החקירות ששכרה כחול לבן כדי למצוא את החפרפרת בתוך המפלגה קובע כי גורמים רוסיים שאבו את כל המידע מהטלפונים של גנץ וראשי הקמפיין של המפלגה. כחול לבן:"הטלפונים הועברו לבדיקת חברה המתמחה בכך ונמצא כי לא היתה פריצה לשום טלפון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/19 20:29 כז באב התשעט

האקרים רוסים פרצו לנייד של גנץ
בני גנץ, צילום: פלאש 90, תומר נויברג

לאחר הפריצה האיראנית לפלאפון של בני גנץ, הגיע תורם של הרוסים. דו"ח חברת החקירות ששכרה כחול לבן כדי למצוא את החפרפרת בתוך המפלגה קובע כי גורמים רוסיים שאבו את כל המידע מהטלפונים של גנץ וראשי הקמפיין של המפלגה, כך נחשף הערב בחדשות 12. 

במהלך הבדיקה השגרתית של הדלפות על ידי קבוצת המודיעין העסקי CGI שנשכרה על ידי גנץ בתשלום של חצי מיליון שקל איתרה חשד לפריצת סייבר. בדו"ח שהגיע כבר לפני כמה ימים להנהלת כחול לבן נקבע שהאקרים מרוסיה פרצו לטלפונים של כל ראשי הקמפיין. הדבר מופיע רק ברמז בדוח בן עמוד אחד שנמסר לגנץ אבל מפורט בדוח אחר בן עמודים רבים.  

ההאקרים הרוסים פרצו לניידים נוספים של בכירי המטה במפלגה. בין היתר: מנהל הקמפיין עידו הר טוב, יועץ הקמפיין רונן משה וראש המטה הוד בצר. 

הדוח ממליץ לפנות למשטרה אבל השאלה הגדולה היא למה למרות שחלף כשבוע בכחול לבן לא פנו למשטרה. 

בעלי קבוצת CGI צביקה נווה אמר שאיננו מתכוון למסור מידע של לקוחותיו, וברוח דומה הגיב גם נשיא הקבוצה יעקב פרי.

בכחול לבן אומרים: חברת החקירות העלתה חשד לפריצה של האקרים רוסים לטלפון של גנץ ומספר בכירים. הטלפונים הועברו לבדיקת חברה המתמחה בכך ונמצא כי לא היתה פריצה לשום טלפון.

במערכת הבחירות הקודמת התגלה כי השב"כ גילה ליו"ר מפלגת כחול לבן כי מכשיר הטלפון הסלולרי שלו נפרץ על ידי איראן. בידי האיראנים נמצאים פרטים אישיים ותכתובות פרטיות של גנץ. האירוע התרחש בשבועות האחרונים במהלך קמפיין הבחירות.