"ניצן הורביץ, שמלבה שנאה נגד רבנים, הוא השותף הטבעי של לפיד וגנץ"

ח"כ אריאל קלנר מזהיר באולפן כיפה מדוע לא להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: "אלא אם אתם אנשים רוצים לראות את סתיו שפיר שרת החינוך שלהם", ויוצא נגד התוקפנות של יו"ר המחנה הדמוקרטי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 28/08/19 17:43 כז באב התשעט

 "ניצן הורביץ, שמלבה שנאה נגד רבנים, הוא השותף הטבעי של לפיד וגנץ"
ח"כ קלנר באולפן כיפה, צילום: כיפה

חבר כנסת אריאל קלנר, ליכוד, יוצא נגד ההצבעה למפלגות הקטנות, ומסביר כי למרות שהתנגד לשריון של כולנו, עכשיו הם עובדים בשיתוף פעולה עם הליכוד. 

צפו בראיון המלא: 

;

אתה במקום ה-27 ברשימת הליכוד, אין הרבה סיכוי שתכנס לכנסת הבאה

"סיכויים אנחנו מודדים בסוף. מה שחשוב באמת זה שליכוד יהיה גדול, גם בשביל שתהיה לנו ממשלת ימנית לאומית רחבה. זה מה שחשוב וקבוע. אם אנחנו רוצים שנתניהו ירכיב ממשלת ימין אז צריך ליכוד חזק". 

נדחקת אחורה בגלל השריונים לכולנו. השלמת עם נתניהו על ההחלטה הזו אחרי שערערת לבית המשפט? 

"אני אף פעם לא הייתי נגד נתניהו, גם לא בעתירות האלה. עשיתי את מה שנכון וטוב לליכוד. זה מאחורינו, אנחנו פועלים יחד עם כולנו בשיתוף פעולה". 

החיבור עם כולנו לא הוכיח את עצמו

"בסוף נראה מי צדק ומי לא. אני מקווה שכולנו יביאו את המנדטים שלהם. מצביעי כולנו, שהם רובם אנשי ימין, יבואו ויצביעו לליכוד, כדי שתהיה ממשלת ימין. אם הליכוד לא יהיה מספיק גדול, חלילה עלולה לקום פה ממשלת שמאל. זו סכנה גדולה למדינת ישראל אם לפיד וגנץ יובילו את המדינה הזו". 

מדינת ישראל נמצאת מול ארבע חזיתות. אתה חושב שמדיניות ההכלה של נתניהו מתפוצצת לנו בפנים? 

"אני חושב שנתניהו הוא מנהיג לאומי עם אחריות גדולה. כשמנהלים מלחמה בשלוש חזיתות אנחנו צריכים לבחור את הקרבות שלנו בזהירות. אנחנו רואים אפס סובלנות כלפי מה שקורה בצפון. ישראל נחושה מאוד, שהוא איום קיומי. יש לנו עוד חזית בדרום-ששם לא חמאס יקבע את העיתוי. לא חמאס יקבע מתי ואם אנחנו נגרר לקרב. אנחנו ננהל את הקרבות בשיקול דעת. 

כרגע אנחנו מעבירים כסף לחמאס-זו המדיניות של נתניהו? 

"במלחמה בשלוש חזיתות אנחנו בוחרים את הקרבות שלנו,  ומתעדפים אותם בשיקול דעת של מנהיגות. חמאס יוכה בזמן שמתאים לנו, לא בזמן שמתאים לו. במיוחד שאנחנו בשלוש חזיתות. יש להם אינטרס להבעיר חזית נוספת יחד עם השתיים האחרות. כמו שאנחנו רואים את הנחישות של ראש הממשלה בצפון, אז אנחנו מבינים שלא הנחישות היא הבעיה, כי יש אפס סובלנות לאיומים הקיומיים על ישראל". 

יכול להיות שאנחנו לא מצליחים לעמוד בשלוש חזיתות? 

"כולנו מבינים שיש לנו איום רצחני. אנחנו נעמוד בשלושתם ביחד. עמדנו בהם בעבר שהיינו חלשים יותר ונעמוד בזה גם עכשיו. רוב הציבור מבין שיש שיקולים מתי, איפה ואיך. החבורה בצפון מדממת מאוד חזק, חווה את הנחישות שלנו על בשרה. המכות שאנחנו מנחיתים בצפון אלו לא דברים של מה בכך. לעיתים צריך טיפה יותר להבליג כדי להכות בצורה חזקה יותר בזמן שמתאים לנו"

ציפי חוטובלי דרשה מנתניהו לקבל את משרד הרווחה אחרי שחיים כץ התפטר, וטענה שזה המבחן של ראש הממשלה מול הציונות הדתית. אתה מסכים איתה? 

"אני חושב שהליכוד היא מפלגה שחיים בה בהרמוניה גדולה דתיים, חילונים, עולים חדשים, מסורתיים בכל הזרמים ומכל הכיוונים. הליכוד היא תנועה מסורתית ובאופייה היא תנועה שמכילה את הגוונים שיש במדינת ישראל, וזהו סוד כוחה. לציונות הדתית יש בית רציני בליכוד זה לא תלוי במינוי של שר כזה או אחר. זה אופי המפלגה".  

מה אתה חושב על הדרישה שלה? 

"אני לא מכיר את הנושא הזה לעומקו. ציפי היא חברה טובה ואני מאוד מעריך אותה ואת יכולותיה. אני חושב שהיא יכולה להיות שרה מצוינת. אני לא נכנס לראש הממשלה לשיקולים  את מי הוא ממנה לשר ואת מי הוא לא ממנה לשר". 

ראש הממשלה יוצא פעם אחר פעם נגד ראשי הציונות הדתית ונגד ראשי ימינה 

"הוא לא יצא נגד הציונות הדתית. יש לנו את השר זאב אלקין ואת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מהציונות הדתית. צמרת הרשימה של הליכוד מורכב מהציונות הדתית. חלק גדול מהרשימה הם אנשים מסורתיים שמכבדים את המסורת ואת המורשת, גם ראש הממשלה עצמו מעריך ואוהב את התנ"ך והמורשת". 

יכול להיות שאתם פועלים נגד הגוש בהתקפות נגד ראשי ימינה? 

"לא. אין התקפות נגד ראשי ימינה, ויש הרבה התקפות של ימינה נגד הליכוד. ההתקפות הם בעיקר נגד הצד השמאלי ונגד כחול לבן. אנחנו כן אומרים שהצבעה למפלגות קטנות, עוצמה יהודית וזהות,תגרור ממשלת שמאל. בפעם הקודמת שבעה מנדטים הלכו לאיבוד. זו הסיבה שאנחנו נמצאים במערכת בחירות, במקום להיות בממשלה לאומית רחבה שתקדם משילות וריבונות, ותקדם את כל מה שיקר לנו כציבור לאומי. אני קורא לציבור לא להצביע למפלגות שיש סכנה שלא יעברו את אחוז החסימה, אלא אם אתם אנשים רוצים לשחק עם העתיד שלהם ולראות את סתיו שפיר שרת החינוך שלהם. זו קריאה לגיטימית ואחראית.   

ככל שהליכוד יהיה גדול יותר, כך יש סיכוי גדול יותר שהנשיא יטיל על נתניהו להרכיב את הממשלה, וכך גם איילת שקד וכל השותפים הטבעיים שלנו ימצאו את עצמם סביב שולחן הממשלה. ראש הממשלה התחייב להרכיב ממשלת ימין וזה מה שאנחנו נעשה".  

תצרפו את ליברמן לממשלה למרות כל מה שקרה בין הליכוד לישראל ביתנו? 

"קודם כל נקים ממשלת ימין עם השותפים הטבעיים שלנו ואחר כך נצרף את מי שיסכים על קווי היסוד של הממשלה,אני לא חושב שיהיו בחירות שלישיות כי אני מאמין שגוש הימין יקבל 61 מנדטים, זה בהחלט בהישג יד. זה תלוי בציבור. הציבור צריך לצאת מהשאננות לצאת להצביע, וחס וחלילה לא להצביע למפלגה שלא תעבור את אחוז החסימה". 

ניצן הורביץ יוצא בהתקפות נגד רבנים מהציונות הדתית. נתניהו יגנה את ההתקפות האלו? 

"אני לא חושב שנתניהו מסכים עם ניצן הורביץ והמפלגה שלו, שחרטה על דגלה ללבות שנאה נגד מתנחלים, חרדים וציבור שומרי המסורת במדינת ישראל. זו מפלגה שהשיח שלה כל כך בוטה, אלים ורדוד. אלו השותפים של לפיד וגנץ. צריך להבין שזה מה שמונח על כף המאזניים. מי שמצביע למפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה ממליך את החבורה הגסה והאלימה הזו" 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן