מפלגת נעם בכותל: "רחבת הרפורמים = רחבת בנט"

ראשי מפלגת נעם סיירו בעיר העתיקה וביקרו ברחבת הרפורמים אותה כינו 'רחבת בנט'. הם הזכירו את המתווה שקידם השר לשעבר והצהירו כי ילחמו על שמירת הכותל יהודי בידי הרבנות הראשית

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/19 12:40 כז באב התשעט

מפלגת נעם בכותל: "רחבת הרפורמים = רחבת בנט"
המועמדים בעזרת ישראל, צילום: יחצ, מפלגת נעם

מועמדי מפלגת נעם ביקרו אתמול (ג) בעזרת ישראל ומסרו בה הצהרה על המאבק אותו יובילו למען שמירתו של הכותל כאתר יהודי מסורתי. 

עו"ד אלדד רבינוביץ' מספר 2 במפלגה ופעיל למען ירושלים מזה שנים סיפר לשאר המועמדים על המאבק שהוביל עם אחרים נגד השתלטות הרפורמים. רבינוביץ' עקץ בדבריו את השר לשעבר נפתלי בנט אשר בהיותו שר קידם את המתווה שנערך למען הרפורמים: "כאן זה דרום רחבת הכותל המערבי, מה שנקרא רחבת בנט, או בשם שהוא בחר עזרת ישראל", פתח רבינוביץ'.
"זה בלב הגן הארכיאולוגי דוידסון אחד המקומות החשובים מבחינה תיירותית והיסטורית. על המקום הזה התנהל מאבק איתנים. מצד אחד עמדו ארגונים עתירי ממון רפורמים וקונסרבטיבים. שרצו בעצם לקחת את המקום הזה, לנתק אותו מהכותל ובעצם מכל הערכים הארכיאולוגים שלו ולהפוך אותו לרחבת פולחן עצמאית. לא מתאים להם הכותל הרגיל" אמר. 

רבינוביץ' סיפר על המאבק שעשו כנגד:  "הפעלנו את כל התותחים, הגשנו בג"צים, הגשנו עתירות וברוך ה' הצלחנו לתקוע את מה שנקרא מתווה הכותל. הצלחנו לגרום להבנה שלא ניתן לבנות כאן ללא הרבנות הראשית. הכותל המערבי הוא האתר הדתי המשמעותי ביותר במדינה ולא ניתן לבנות בו ללא הרבנות הראשית שהיא הריבון כאן"

יו"ר מפלגת נעם הרב דרור אריה מסר במקום: "באנו כאן לכותל כדי להצהיר אמונים ולומר שהכותל הוא קדוש לכל אורכו ואת הלב אסור ואי אפשר לחלק. שום תנועה בעולם גם תנועה שמגדירה את עצמה שהיא חלק מהיהדות, כאשר האמת שהיא זרם שחותר מתחת ליהדות, לא תוכל לחלק את הכותל. הכותל הוא אחד ואת הלב אי אפשר לחלק.
נעם בכנסת תשמור על הכותל קדוש על פי הוראות הרבנות הראשית לישראל".

הרב אבנר פורת שוחח עם שאר המועמדים ואמר: "מה שהרפורמים מחפשים כאן זה דבר אחד. לגיטימציה והכרה. הרחבה הזו ריקה כל השנה. הכותל לא מעניין אותם בית המקדש ודאי שלא מעניין אותם. הם מחקו את ירושלים. לכן מה שהם מחפשים זה שבכניסה תהיה אחרי המאבטחים ושהרחבה תהיה יותר מעזרת הנשים כי הם מחפשים לגיטימציה. כדי שעם ישראל הבריא שכיום מבין שהם לא חלק מהיהדות יתבלבל ויחשוב שהם כן חלק ממנה. ועל זה אנחנו נאבק שהכותל ישאר יהודי על פי תורת ישראל".