מי חשף את הקלטות מיכל פרץ?

הקלטות רעייתו של שר החינוך, שפורסמו בחדשות 12, בהן היא נשמעת מפעילה לחצים נגד האיחוד עם בנט ושקד, עוררו סערה בימין. האם מי שהדליף אותן הוא מי שהפעיל לחצים על נתניהו לשריין את שקד בליכוד?

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/08/19 08:53 כז באב התשעט

מי חשף את הקלטות מיכל פרץ?
הרב פרץ ושקד, צילום: יהודה חיים, פלאש 90

פרסום ההקלטה של מיכל פרץ, רעייתו של הרב רפי פרץ, בהן היא נשמעת מפעילה לחצים על פעילים ובכירים במפלגות הימין במטרה שלא ללכת לאיחוד עם הימין החדש, עוררו סערה בימין, לאחר שנחשפו בחדשות 12 ערב האיחוד. הבוקר (ד') פורסם ב"ישראל היום" כי מקורב לשקד, נהגה לשעבר אלישיב עמיצור, הוא האחראי להקלטות.

הרעיון, לדבריו של עמיצור, היה להפעיל לחץ על פרץ ולגרום לכך שיוותר על המקום הראשון ברשימה לטובת שקד. ואכן נראה כי התרחיש הזה התממש בסופו של דבר: שעה לפני פרסום ההקלטות הודיע פרץ כי הוא מוותר על ראשות הרשימה - ודרכה של שקד לצמרת נסללה.

על פי הדיווח, עמיצור התרברב לאחרונה בפני אנשי המפלגה בכך שהוא זה שהביא לאיילת שקד את המקום הראשון ברשימה. הוא סיפר על כך שהוא זה ש"הביא" את ההקלטות של מיכל פרץ שפורסמו בחברת החדשות ויצר את הלחץ על הרב רפי פרץ לוותר לשקד על המקום הראשון. 

כזכור, אלישיב עמיצור, נהגה לשעבר של שקד ומי שנחשב לאחד מהקרובים ביותר ליו"ר 'ימינה', הוא, על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות', מי שהפעיל לחצים על משפחת נתניהו ומקורביה לשריין את איילת שקד בליכוד, לפני חזרתה לימין החדש.

אמש פורסמה בחדשות 13 הקלטה נוספת, בה נשמעת מיכל פרץ מדברת עם בכיר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, ומייחלת לסיום השותפות עם נפתלי בנט. "מתפללת שהוא יזרוק אותנו", אמרה.