שקד: תושבי העוטף מוכנים להתפנות בשביל מבצע צבאי

יו"ר 'ימינה' אמרה בראיון כי התושבים בעוטף עזה מבינים את המצב בעזה, ועבור מבצע צבאי נרחב ברצועה הם מוכנים להתפנות מבתיהם: "הם רוצים שמדינת ישראל תפתור את העניין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/19 09:12 כה באב התשעט

שקד: תושבי העוטף מוכנים להתפנות בשביל מבצע צבאי
איילת שקד, צילום: גילי יערי, פלאש 90

האם תושבי עוטף עזה מוכנים להתפנות מבתיהם כדי לאפשר הצלחת מבצע צבאי ברצועה. יו"ר 'ימינה', איילת שקד, אמרה הבוקר (ב') בראיון לחדשות 13 כי הדרג המדיני צריך להחליט האם להכריע את הטרור בעזה, וכי תושבי העוטף מוכנים לשאת במחירים הנדרשים.


(שקד בראיון בכיפה, אתמול)

"המציאות בדרום היא קשה" אמרה שקד. "דיברתי אתמול עם החבר'ה שלנו בשדרות, הייתי שם גם בשבוע שעבר, הם רוצים שמדינת ישראל תפתור את העניין". הוסיפה.

לדברי שקד, מדינת ישראל יכולה להכריע את חמאס: "הסברתי להם שיש בעצם שתי אפשרויות, או להישאר במצב הנוכחי, שזו מדיניות הכלה בעצם, או ללכת למדיניות הכרעה, ובשביל זה צריך לעשות מבצע נרחב. זה משהו אפשרי, שהצבא יודע לעשות, אבל זו החלטה של הדרג המדיני".

היא הוסיפה כי "מבצע כזה כרוך בפינוי של ישובי העוטף, והתושבים מוכנים לכך, הם כבר רוצים בכך אפילו. ובסוף זו שאלה של החלטה, החלטה של הדרג המדיני שצריכים להחליט האם רוצים להמשיך במדיניות ההכלה או ללכת למבצע נרחב ולהחליש בצורה משמעותית את החמאס".