פסילת מתמודדי עוצמה יהודית: גופשטיין ומרזל יודיעו מחר על המשך דרכם

השמאל מגיב בהתלהבות על פסילתם של המתמודדים מטעם עוצמה יהודית. סתיו שפיר: "מצטערת שאיתמר בן גביר, לא נפסל גם הוא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/19 23:11 כד באב התשעט

פסילת מתמודדי עוצמה יהודית: גופשטיין ומרזל יודיעו מחר על המשך דרכם
בן גביר עם מרזל וגופשטיין בוועדת הבחירות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הערב (א) פסק בית המשפט העליון כי בנצי גופשטיין וברוך מרזל, מתמודדי עוצמה יהודית, לא יוכלו להתמודד בבחירות לכנסת.
במפלגת עוצמה יהודית הגיבו להחלטה. עו"ד איתמר בן גביר, מס' 1 ברשימה, אמר: "בשמאל מבינים שבלי עוצמה יהודית אין רוב לממשלה ימנית ולכן הם נאבקים לפגוע בה. זה לא יעזור להם, כי עם ישראל מבין היטב שהמאבק הוא עקרוני. החלטת בית המשפט תביא לעוצמה יהודית את המנדט החסר". בן גביר הוסיף כי: "הדרישה הראשונה של עוצמה יהודית תהיה לשנות את הרכב השופטים בבית המשפט העליון".
 

מחר (ב) אמורה להתקיים מסיבת עיתונאים של עוצמה יהודית בה יודיעו גופשטיין ומרזל על המשך דרכם. נכון לעכשיו הרשימה של עוצמה יהודית לכנסת היא: 
1. איתמר בן גביר
2. אדווה ביטון
3. יצחק וסרלאוף
4. מאיר דוד קופרשמיט

סתיו שפיר, מ'המחנה הדמוקרטי', הגיבה על הפסילה :"מודה על החלטת העליון לפסול את ההתמודדות של בנצי גופשטיין וברוך מרזל הגזענים, ומצטערת שאיתמר בן גביר - שמחזיק באותן העמדות - לא נפסל גם הוא. אין מקום בכנסת לכהניסטים שחותרים תחת הדמוקרטיה, ושנותנים גיבוי לאלימות נגד חפים מפשע. ".

ממפלגת העבודה-גשר שהיו שותפים לעתירה נגד עוצמה יהודית נמסר: ״בכל מערכת בחירות מנסים אנשי עצמה יהודית למסד את שנאתם התהומית כלפי חמישית מאזרחי המדינה ולבצר את הגזענות כנורמה במרחב הציבורי. לאמירות חשוכות כאלה יש משמעות רבה, בעיקר כאשר מי שעומדים מאחוריהן הם נבחרי ציבור. היום קבע העליון שמדובר בניצול עוין של חופש הביטוי.
מברכים על החלטת ביהמ״ש העליון שפסק למען הרחקת מופע האימים הגזעני של מרזל וגופשטיין ממשכן הכנסת״.

גם בכחול לבן בירכו על החלטת בית המשפט : "החלטת בית המשפט היום לקבל את עתירת כחול לבן היא צעד חשוב להגנה על הדמוקרטיה הישראלית. ממשיכי דרכו של כהנא לא יהיו חלק מכנסת ישראל. מי ששולל את קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, מי שמבקש לפעול כנגד ערכי היסוד שלנו, נגד השוויון והכבוד ונגד עקרון שלטון החוק, לא ראוי להיות נבחר ציבור.  בלתי נתפס שבעבור חסינותו האישית, ביקש נתניהו להכניס הגזענות מהסוג המסוכן ביותר לכנסת." 

ממפלגת ימינה נמסר: "שוב מסתבר שהגנה על מיעוט, ערך השיוויון והזכות לבחור ולהבחר שמורים רק לחברי הכנסת הערבים שונאי ישראל ותומכי טרור. זהו תיאטרון האבסורד בהתגלמותו וכמו בפסילת בן ארי, שופטי בג״ץ לא מפספסים הזדמנות להוכיח עד כמה הם מנותקים מהציבור.
בקדנציה הבאה ימינה תמשיך לאזן את בג״ץ ותתקן את מערכת המשפט"