ח"כ מכחול לבן על מצביעי הליכוד: "הם שחורים, אנחנו לבנים"

התבטאותו מעוררת המחלוקת של ח"כ רם בן ברק עוררה סערה קשה. בליכוד מיהרו להגיב: "ננצח את ההתנשאות של השמאל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/19 13:53 כד באב התשעט

ח"כ מכחול לבן על מצביעי הליכוד: "הם שחורים, אנחנו לבנים"
רם בן ברק, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

התבטאות שנויה במחלוקת מבית כחול לבן. ח"כ רם בן ברק (כחול לבן) כינה באירוע 'שבתרבות', את מצביעי הליכוד שחורים ואת מצביעי מפלגתו לבנים. 

"אתה רוצה לקרוא לזה ימין ושמאל? תקרא לזה ימין ושמאל. אתה רוצה לקרוא לזה שחור ולבן? תקרא לזה שחור ולבן. הם שחורים, אנחנו לבנים", כך אמר בן ברק לצחי דבוש באירוע שבתרבות.

ח"כ בן ברק מיהר להגיב ולסייג את דבריו: ‏‎"הכוונה היא לחושך ואור שחור ולבן ליברלי ופשיסטי. כל דבר אחר זה פשוט לא נכון. וחבל שלוקחים את זה לשם".

בליכוד לא נשארו אדישים לדבריו של בן ברק נגד מצביעיהם, והתייחסו לדברים: "עוד התבטאות אומללה של אנשי מפלגת לפיד-גנץ נגד מצביעי הליכוד. אחרי שקראו לנו מנשקי קמעות ומזוזות, אחרי שקראו לנו בבונים, עכשיו ח״כ רם בן ברק מכנה את מצביעי הליכוד "שחורים". התשובה שלנו תגיע בקלפי - הליכוד חייב לנצח את ההתנשאות של השמאל". 

השר אריה דרעי (ש"ס) הגיב גם הוא לדברי ח"כ בן ברק: ‏"הגזענות עדיין כאן, חיה ובועטת, לצערנו. 
ח״כ רם בן ברק תתבייש! לכנות אנשים שחורים, כי הם בוחרים להצביע למפלגה שאינה נראית לך? פעם בבונים, פעם מנשקי קמעות וכעת שחורים. ראשי כחול לבן, תתנערו מהאמירה הגזענית והחמורה של חבר רשימתכם".

בהמשך הגיב ח"כ בן ברק וניסה להבהיר: "לדברים שאמרתי באירוע שבת תרבות הייתה כוונה אחת ויחידה - הבחירה בין הליכוד לכחול לבן היא בחירה בין הנהגה חשוכה ומפלגת לבין מנהיגות ראויה ומאחדת שתשיב את האור והתקווה לאזרחי ישראל. כל פרשנות אחרת היא עיוות. הצייצנים שקופצים כעת מבקשים דבר אחד - להמשיך ולהפיץ שנאה בעם לטובת צרכים פוליטיים צרים".