הנדל: לא נשב עם המפלגות הערביות

חבר הכנסת מכחול לבן התייחס להתבטאות של יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה, שאמר כי אינו שולל כניסה לממשלת שמאל מרכז. לדברי הנדל, "המפלגות הערביות בבסיסן שוללות את קיומה של ישראל כמדינה יהודית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/08/19 09:19 כא באב התשעט

הנדל: לא נשב עם המפלגות הערביות
ח"כ יועז הנדל, צילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

האם המפלגות הערביות, שהתאגדו ברשימה המשותפת, יצטרפו לממשלה אחרי הבחירות? בעקבות ההצהרה של יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שאמר כי מפלגתו אינה שוללת כניסה לממשלה, אם ייענו דרישותיה בנושאים הקשורים למגזר הערבי ולמו"מ עם הרשות הפלסטינית, אומר ח"כ יועז הנדל (כחול לבן), כי אין היתכנות לכך.

 "כחול לבן תקים ממשלת אחדות לאומית רחבה וממלכתית", אמר הנדל. "אנחנו מכבדים את אזרחי ישראל הערבים ורואים בהם אזרחים שזכאים לכל הזכויות אבל לא נשב עם המפלגות הערביות שבבסיסן שוללות את קיומה של ישראל כמדינה יהודית. נקודה". 

גם חברו למפלגה, ח"כ גבי אשכנזי, הצטרף לדברים ואמר בראיון  בגל"צ: "לא נוכל לשבת עם מפלגות שלא מכירות בישראל כמדינה יהודית".

הסיבה להצהרה של עודה היא אחוז ההצבעה הנמוך במגזר הערבי בבחירות האחרונות - 49 אחוזים בלבד, וההערכות כי הוא לא צפוי לעלות בבחירות הקרובות בצורה משמעותית, על אף חזרתה של הרשימה המשותפת. ככל הנראה, בסביבתו של עודה מבינים כי את הצעירים בחברה הערבית מעניינות סוגיות אזרחיות כמו האלימות הגואה, המצב הכלכלי וההשתלבות במדינת ישראל, לפני הסכסוך הישראלי-פלסטיני ומצבם של הפלסטינים ביהודה ושומרון.