שקד: שרות משותף הוא עניין מורכב בציונות הדתית

יו"ר ימינה הגיבה להתקפות נגד השר סמוטריץ': "אל תטיפו לנו וחפשו מישהו אחר לעשות עליו סיבוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/19 20:00 כ באב התשעט

שקד: שרות משותף הוא עניין מורכב בציונות הדתית
מתכוננים למלחמה בנתניהו? שקד וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר ימינה, איילת שקד, הגיבה להתקפות של ראש הממשלה נתניהו ופוליטיקאים נוספים לאחר דבריו של השר סמוטריץ' נגד גיוס נשים ליחידות מעורבות.

"לכל הפוליטיקאים שמנסים לעשות סיבוב על הרשימה המופלאה שלנו, תנוחו", כך אמרה שקד והוסיפה: "כל הנשים אצלנו שירתו גם שירתו. אני, עידית סילמן, רוני ססובר, שולי מועלם. שירלי פינטו, קיבלה פטור מהצבא ובכל זאת התעקשה להתנדב לצבא, חתמה קבע וקיבלה מצטיינת חיל האוויר ומצטיינת נשיא המדינה. אורית סטרוק עשתה שרות לאומי שנתיים. הבן של הרב רפי פרץ מפקד בעצמו על גדוד מעורב. מתן כהנא היה המפקד של תמר אריאל ז״ל. אל תטיפו לנו וחפשו מישהו אחר לעשות עליו סיבוב. בצלאל העלה נקודה שהיא עניין מורכב בציונות הדתית ובצבא בכלל , שרות משותף קרבי של בנות. זהו. תמצאו משהו מהותי להגיד לציבור לא רק להסית.

מוקדם יותר הבוקר (ד') אמר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בראיון בגל"צ כי שילוב לוחמות פוגע בכשירות וביכולת המבצעית של צה"ל: "השירות ביחידות מעורבות הוא שירות פוגע במבצעיות של צה"ל, בכשירות שלו, ביכולת שלו לעמוד במשימות. הציפייה שלי מצה"ל שלא ינסה לקדם אג׳נדה".

בתגובה לדברים מיהר ראש הממשלה נתניהו להוציא הודעת נגד, והכריז כי הוא גאה בלוחמות צה"ל: "אני גאה בחיילות שלנו ובלוחמות שלנו שתורמות לביטחון ישראל. רק בשבוע שעבר הן סייעו לסכל פיגוע רצחני מכיוון רצועת עזה. שירות נשים בצה"ל לא פוגע בביטחון ישראל - הוא תורם לביטחון ישראל".