האם שרה נתניהו ביקשה לנזוף בקברניט? עיתונאים: לא היה ולא נברא

בחלק מכלי התקשורת דווח כי רעיית ראש הממשלה ביקשה להיכנס לתא הטייס כדי לנזוף בקברניט על שלא הזכיר את שמה בטיסה בדרך לביקור הרשמי באוקראינה. עיתונאים שליוו את הפמליה טענו כי הדיווח לא נכון

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 09:07 יח באב התשעט

האם שרה נתניהו ביקשה לנזוף בקברניט? עיתונאים: לא היה ולא נברא
בנימין ושרה נתניהו, צילום: עמוס בן גרשון. לע"מ

תקרית מביכה או ניסיון להשחיר את שמה של שרה נתניהו? בחלק מכלי התקשורת דווח כי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, דרשה לנזוף בקברניט טיסת הפמליה הרשמית לאוקראינה על שלא בירך אותה. גורמים שונים שנכחו בטיסה טענו הטיסה התנהלה כרגיל וללא הפרעות.

לפי דיווחים שונים נתניהו לא אהבה את העובדה שהקברניט לא הזכיר אותה בדברי הברכה הקצרים שנשא בתחילת הטיסה. לכן, כך נטען, היא ניסתה להיכנס לתא הטייס כדי להביע בפניו את מורת רוחה.

עוד נטען כי כניסתה של רעיית ראש הממשלה לתא הטייס נבלמה אודות למאבטחי הפמליה שחסמו את דרכה בגופם ושכנעו אותה לשוב למקומה. בנוסף נאמר כי לאחר התקרית בחר הקברניט להזכיר ולברך את "ראש הממשלה ורעייתו", כ- 45 דקות לפני הנחיתה.

תסכים להנהיג את הבית היהודי? חוטובלי

התייצבה לצד של שרה נתניהו. חוטובליצילום: פלאש 90. גרשון אלינסטון

סגנית שר החוץ, ‎ציפי חוטבלי, התייחסה לדיווחים ושללה אותם מכל וכל: ""אלה שהפיצו את השקרים האלה צריכים להתבייש", אמרה הבוקר בראיון לגלי צה"ל, "הייתי קרובה לבני הזוג נתניהו במהלך הטיסה לאוקראינה, זה לא היה ולא נברא".

עיתונאים ששהו על המטוס כחלק מסיקור הביקור הצטרפו לדברי חוטובלי. כתב וואלה, יקי אדמקר, צייץ בטוויטר: "‏הייתי על הטיסה. לא תקרית ולא מהומה. במערכת הכריזה שמעתי שהזכירו בהמראה ובנחיתה את 'ראש הממשלה ורעייתו'. מלכתחילה ולא בדיעבד. אם היה משהו חריג, כולנו היינו שומעים על כך. תתקדמו". 

גם כתב 'כאן', זאב קם, התייחס לאירוע ואמר כי "יכול להיות שמישהי לחשה משהו למישהו. אני לא מתחייב שלא. אבל לא תקרית ולא מהומה. ובכלל, יש כל כך הרבה על מה לדווח בביקור הזה חוץ מרכילות שולית". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "פרסום מעוות ומגמתי. הייתה אי-הבנה שהובהרה מיד והטיסה התנהלה כסדרה. גם הסיפור על מאבטחים הוא שקר מוחלט. עוד ניסיון להסיט את תשומת הלב מביקור בינלאומי חשוב של ראש הממשלה".. מאל על נמסר: "טיסת ראש הממשלה התנהלה כסדרה שמחנו לארח את ראש הממשלה והגברת נתניהו בטיסתו לאוקראינה".